חדשות בארץ

צה"ל חיסל את מפקד גדוד מרכז ג'באליה בחמאס, ממובילי הטבח בעוטף

מטוסי קרב חיסלו את אברהים ביארי, שהיה מעורב בשילוח המחבלים בפיגוע בנמל אשדוד בשנת 2004, בו נרצחו 13 ישראלים. לוחמי צה"ל השתלטו על מעוז צבאי של חמאס במערב ג'באליה

לוחם צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)לוחם צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל ושב"כ חיסלו הערב (שלישי) את אברהים ביארי, מפקד גדוד מרכז ג'באליה בחמאס, שהיה ממובילי מתקפת הטרור הרצחנית ב-7 באוקטובר. מטוסי קרב של צה"ל, שפעלו בהכוונה מודיעינית של שב"כ, חיסלו בתקיפה גם מחבלים רבים.

מצה"ל נמסר כי מאז כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה ניהל ביארי את כלל הלחימה בצפון הרצועה. בעברו היה מעורב בשילוח המחבלים לפיגוע בנמל אשדוד, שארע בשנת 2004, בו נרצחו 13 ישראלים. כן היה אחראי על ירי רקטי לעבר ישראל במשך שני עשורים, וקידום פיגועים רבים נגד כוחות צה"ל.

החיסול בוצע במסגרת תקיפה נרחבת של מחבלים ותשתיות טרור של גדוד מרכז ג'באליה, אשר השתלט על מבנים אזרחיים בעיר עזה. בצה"ל ציינו כי התקיפה פגעה קשות בפיקוד ובשליטה בגזרה, ובהכוונת פעילות טרור נגד כוחות צה"ל הפועלים ברצועה. לאחר התקיפה קרסה תשתית צבאית תת-קרקעית של החמאס מתחת למבנים אלו.

במקביל, דובר צה"ל עדכן כי הכוחות הלוחמים ברצועה השתלטו על מעוז צבאי של החמאס במערב ג'באליה. המעוז שימש את מפקד גדוד ג’באליה של החמאס לאימונים לקראת פעולות טרור והוצאתן לפועל. במקום נמצאו תשתיות ירי ומנהרות טרור, המשמשות בין היתר למעבר של המחבלים למרחב החוף. כמו כן, במעוז נמצאו אמצעי לחימה רבים.

כזכור, אמש חיסלו מטוסי קרב את מפקד גדוד בית לאהיה בחטיבה הצפונית של חמאס, נסים אבו עג'ינה. הוא היה מעורב בשילוח המתקפות הרצחניות של החמאס לקיבוץ ארז ולמושב נתיב העשרה. בעבר, הוא פיקד על המערך האווירי של חמאס, ולקח חלק בפיתוח יכולות הכטב"מים ומצנחי הרחיפה של ארגון הטרור.

תגיות:עזהחמאסצה"לחיסול ממוקדמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה