חדשות בארץ

הותרו לפרסום שמותיהם של תשעה חיילי צה"ל שנפלו בקרבות בצפון רצועת עזה

שבעה מהחללים הי"ד שנפלו ביממה האחרונה - מחטיבת גבעתי. בנוסף, ארבעה לוחמים נפצעו באורח קשה. במהלך הלילה: צה"ל יירט איום נוסף שהגיע מתימן ויירט טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון. חיל האוויר תקף את מחבלי חיזבאללה ששיגרו אותו

חיילי צה"ל בשטח במהלך הלחימה (צילום: דובר צה"ל)חיילי צה"ל בשטח במהלך הלחימה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הבוקר (רביעי) לפרסום את שמותיהם של תשעה לוחמים נוספים שנפלו במהלך הקרבות בצפון רצועת עזה.

שמות החללים הי"ד: סגן אריאל רייך, בן 24 מירושלים, קצין לוחם בגדוד 77, עוצבת סער מגולן; רב"ט אסיף לוגר, בן 21 מיגור, לוחם בגדוד 77, עוצבת סער מגולן; סמל עדי דנן, בן 20 מיבנה, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר הלל סולומון, בן 20 מדימונה,  לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר ארז מישלובסקי, בן 20 מאורנית, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר עדי ליאון, בן 20 מניל"י, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; רב"ט עידו עובדיה, בן 19 מתל אביב, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; רב״ט ליאור סימינוביץ, בן 19 מהרצליה, לוחם בגדוד צבר, חטיבת גבעתי; סמ"ר רועי דאוי, בן 20 מירושלים, מפקד כיתה בגדוד צבר, חטיבת גבעתי. אמש הותר לפרסום כי בקרבות ברצועה נפלו סמ"ר רועי וולף מרמת גן וסמ"ר לביא ליפשיץ ממודיעין-מכבים-רעות, לוחמים בסיירת גבעתי.

בנוסף, במהלך הלחימה ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה ארבעה לוחמים: שניים מגדוד 77, לוחם מגדוד צבר ולוחם מגדוד רותם. משפחותיהם עודכנו.

במהלך הלילה יירטו לוחמי ההגנה האווירית איום אווירי שזוהה במרחב ים סוף, דרומית לאילת. מצה"ל נמסר, כי לא נשקפה סכנה לאזרחים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל. אחד מחברי הלשכה המדינית של החות'ים צייץ בחשבון הטוויטר מילה אחת בערבית ולידה בעברית - "אילת". החות'ים לקחו אתמול אחריות על שיגור טילים וכטב"מים לעבר ישראל. צה"ל יירא את האיומים ולא זוהתה חדירה לשטח ישראל.

צה"ל הפיל הלילה טיל קרקע-אוויר ששוגר מלבנון לעבר כטב"ם ישראלי. כלי טיס של חיל האוויר תקפו את מקור הירי ואת חוליית חיזבאללה ששיגרה אותו. על פי מקורות פלסטיניים, צה"ל פעל גם הלילה במחנה הפליטים ג'נין, כששני מחבלים חוסלו.

על פי דיווחים, אזרחים זרים או בעלי אזרחות כפולה עשויים לעזוב את עזה עוד היום. רשות הגבול של חמאס פרסמה רשימה עם שמות של 400 אנשים בעלי אזרחות זרה שיוכלו לעבור את הגבול במעבר רפיח, אך לא ברור אם אלה יוכלו לצאת לשטח מצרים.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה עם מלך ירדן עבדאללה ודן עימו "במחויבותם המשותפת להגדלת הסיוע לאזרחים בעזה". מהבית הלבן נמסר כי "השניים חזרו על החשיבות בהגנה על חיי אזרחים והדגישו כי זה קריטי להבטיח שפלסטינים לא ייעקרו בכוח מעזה".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, והדגיש בפניו את "הצורך לנקוט באמצעי זהירות על מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים בלתי מעורבים". דובר מחלקת המדינה, מתיו מילר, מסר כי "בלינקן חזר על כך שארה"ב תומכת בזכות ישראל להגן על עצמה מפני טרור, בהתאם לחוק ההומניטרי הבינלאומי". דובר הפנטגון הודיע כי ארה"ב תשלח 300 חיילים נוספים למזרח התיכון.

תגיות:עזהחמאסחיזבאללהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה