חדשות בארץ

בזמן שבעלה נורה והיא נעולה בממ"ד – החלה הלידה

נעם ונעה חנוכה חוו נס אמיתי. נעם נורה על ידי מחבלים בדרכו לאשקלון, בזמן שנעה הייתה נעולה בממ"ד לבדה, כשמחבלים מסתובבים בקיבוץ. כנגד כל הסיכויים, נעם ניצל ונעה ילדה תינוק בריא

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

נעם ונעה חנוכה מקיבוץ מפלסים שבעוטף עזה התעוררו בשמחת תורה לבוקר שגרתי, אך לא דמיינו מה עתיד לקרות. נעם בן ה-36 יצא מביתו לכיוון אשקלון בזמן שנעה נשארה בביתם, כשהיא בחודש התשיעי להריונה. מעט לאחר שנעם יצא, החלו האזעקות בעוטף. נעה המודאגת התקשרה לבעלה וביקשה ממנו שיחזור. בראיון לחדשות 12, אמרה נעה: "הוא כתב לי 'אני חוזר אלייך'. לא חלפו חמש דקות ואז הגיעה שיחה מנעם. הוא אמר לי בבכי 'נעה, סליחה, ירו בי'. המחבלים ירו בו בצומת שער הנגב, עשר דקות מהבית".

נעה מספרת שביקשה מנעם לצאת מהרכב ולחפש עזרה, וכך עשה. הוא יצא החוצה וראה קצין צה"ל. הקצין העלה אותו למושב האחורי של הרכב, אך בצומת שדרות מחבלים החלו לירות לעבר הרכב והקצין נפצע.

שמונה כדורים נורו לעבר נעם ושלושה מהם הצליחו לחדור. נעה מבינה בשלב זה שמחבלים חדרו לקיבוץ וכי עליה להיכנס לממ"ד. נעם שוב מתקשר, לבדו ברכב, פצוע ומדמם, כשאשתו בצד השני של הקו, מתחננת שיקרא לעזרה.  

העזרה הגיעה מכיוון בלתי צפוי. שלומי ששי, חבר קיבוץ מפלסים, שהיה בדרכו הביתה עקב האזעקות, מצא את נעם במושב האחורי של הרכב המונע. הוא יצא מהרכב שלו, נכנס לרכב של הקצין והסיע  את נעם לבית החולים ברזילי. "הוא הציל את החיים של נעם", אמרה נעה. "אנחנו חייבים לו את חיינו".

באותם רגעים, כשהמחבלים עדיין בקיבוץ, הורגים ובוזזים, נעה מרגישה שהיא מתחילה בלידה בזמן שהיא נעולה בממ"ד. כיתת הכוננות של היישוב, יחד עם הפרמדיק אורן בניטה, מצליחים לחלץ אותה מאזור התופת. "הייתי בממ"ד בלי מים. בניטה החובש טיפל בי, ושני חיילים ליוו אותנו החוצה במבצע שאין לי מושג איך הוא קרה, זה פשוט נס. רגע לפני שהם באו, שמעתי בחוץ צעקות 'אללה אכבר', ואני מתפללת, אלוהים בבקשה שילכו. פחדתי שייכנסו לי לבית בכל רגע נתון. הייתי ממש חסרת אונים. רצו לפנות אותי לאיכילוב אבל ברגע ששמעתי שנעם בברזילי, היה לי ברור שלשם אני רוצה להתפנות".

נעם והתינוק. צילום פרטינעם והתינוק. צילום פרטי

נעה פונתה לבית החולים ברזילי, בזמן שנעם מורדם ומונשם, נאבק על חייו. "חשבתי שאין לי בעל ושאין לי תינוק. היינו שנינו בברזילי שבוע שלם והתפללתי שנעם רק יתעורר. וזה באמת קרה - אחרי שבוע נעם התעורר, קרה לנו נס הכי גדול שאפשר לבקש", סיפרה נעה בכאב.

את התינוק ילדה נעה בבית החולים 'שערי צדק' שבוע לאחר מכן, לשם גם הועבר נעם, בשביל שיוכלו להיות קרובים להוריו של נעם שגרים בירושלים. נעה אושפזה בשל רעלת הריון ומצבה השתפר ב"ה. נעם ער ומדבר אך צפויים לו חודשים ארוכים של שיקום.

תגיות:לידהמשפחהנסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה