חדשות בארץ

הפרקליטות הגישה ערר: לעצור עד תום ההליכים את השחקנית תומכת החמאס

בית משפט השלום בנצרת שחרר בשבוע שעבר, בתנאים מגבילים, את מאיסה עבד אלהאדי, שהביעה תמיכה בחמאס, והוגש נגדה כתב אישום. הפרקליטות דורשת לשנות את ההחלטה

בית המשפט בנצרת (צילום: Nati Shohat/Flash90)בית המשפט בנצרת (צילום: Nati Shohat/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בנצרת ידון היום (שלישי) בבקשת הפרקליטות להורות על מעצרה, עד לתום ההליכים, של השחקנית מאיסה עבד אלהאדי, נגדה הוגש כתב אישום בגין תמיכה בחמאס.

הפרקליטות ביקשה לעצור מחדש את השחקנית ולהותירה במעצר "בשל הצורך האקוטי להגן על הציבור בעיצומה של המערכה הקשה בה אנו נתונים".

כזכור, נגד עבד אלהאדי, שחקנית קולנוע ותיאטרון בשנות ה-30 לחייה מנצרת, הוגש כתב אישום בגין הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור, זאת לאחר שביום מתקפת הטרור הרצחנית פרסמה שני "סטוריז" מסיתים בחשבון האינסטגרם שלה, המונה למעלה מ-27 אלף עוקבים.

הפרקליטות תיארה בערר כי "פרסומים אלה כללו תמונות התומכות במעשי הזוועה שביצע ארגון החמאס בדרום, משבחות את המעשים שביצעו מחבלי החמאס ומזדהות עם ארגון החמאס. בנוסף, זמן קצר לאחר הפצת הפרסומים, היא שלחה לחברותיה בקבוצת ווטסאפ הודעות המשבחות ומזדהות עם ארגון החמאס, בגין מעשי הזוועה שביצעו בדרום. הפרקליטות סבורה כי בנסיבות הקונקרטיות, ישנה אפשרות ממשית שפרסומיה יביאו לעשיית מעשה טרור".

יש לציין כי בטרם הוגש נגדה כתב אישום, המשטרה ביקשה מבית משפט השלום להאריך את מעצרה, אולם בית המשפט הורה לשחררה בתנאים מגבילים. לאחר ששוחררה, הוגש ערר, ושוב בית המשפט קבע כי "אין ליטול את חירותה של עבד אלהאדי, טרם לימוד חומר הראיות וקיום דיון מהותי בהתאם לתשתית ראייתית קיימת".

בערר הנוסף, שבית המשפט המחוזי ידון בו היום, ציינה הפרקליטות כי "מאז הפרסום אודות מעצרה ושחרורה של עבד אלהאדי, עולה בעקביות מספר העוקבים אחר חשבון האינסטגרם שלה, והוא עומד כעת על כ-33 אלף. היקף התפוצה ופוטנציאל החשיפה של חשבון האינסטגרם של הנאשמת מעצימים את מסוכנותה ומכאן הצורך במעצרה המיידי".

תגיות:הסתה לטרורמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה