חדשות בארץ

תופעה מרגשת: המפונים מארחים את הלוחמים

משפחות רבות מיישובי הצפון מארחות בימים אלו את לוחמי צה"ל בבתיהן הריקים שהתפנו. "אנחנו רוצים לדעת שיש להם פינה חמה לישון בה, והם גם שומרים לנו על הבתים", הם מסבירים

אילוסטרציה (צילום: Flash90)אילוסטרציה (צילום: Flash90)
אא

29 יישובים הסמוכים לגבול הצפון פונו לגמרי מיושביהם, אך כעת מסתבר שיש מהבתים שמאוישים בימים אלו דווקא על ידי לוחמי צה"ל שמשתמשים בהם (באישור כמובן) כדי לישון בלילות ואף כדי לתפוס מחסה. מהבתים הללו הם יוצאים מידי יום למשימות הצבאיות.

כפי שמסתבר, מדובר בתעשייה שלמה שהולכת ומתפתחת במושבים הצפוניים שבאזור גבול לבנון, כאשר תושבי המקום מפרסמים ברשתות על כך שהם מציעים את בתיהם לחיילים, והצבא יוצר קשר בעת הצורך עם בעלי הדירות. במקרים בהם הדבר מתאפשר מבחינה ביטחונית, החיילים אכן משוכנים שם. כמובן שהכל נעשה ללא כל תמורה ובהתנדבות מלאה של המארחים.

מחמם את הלב לראות כי המארחים רואים חשיבות רבה באירוח החיילים, מאחר שכפי שהם טוענים "בתקופה זו של השנה כבר קר באזור, ועל כן השהייה תחת כיפת השמיים פחות מומלצת". לדבריהם, החיילים בוודאי מוגנים יותר כשהם קרובים למרחבים המוגנים שבבתים, וכן יש גם את הערך המוסף בכך שהם שומרים להם על הבתים.

החיילים מצידם הדגישו כי הם לא משתמשים כלל בשירותי הדירות ואף לא ישנים במיטות אלא על מזרונים שהם מביאים איתם. בכל זאת, לדבריהם, יש בעלי בתים שיצאו מגדרם כדי לדאוג להם לכיבוד ולתנאים הטובים ביותר שיש. אנשי הקשר שמסייעים להם בכך אלו לעתים קרובות אנשי כיתות הכוננות ביישוב, שהם היחידים שנותרו. הם אלו שמחברים בין המארחים למתארחים ודואגים להם.

תגיות:צפוןצה"למפונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה