חדשות בארץ

חקירת מחבל חמאס: "שמענו ילדים בממ"ד. ירינו עד שלא שמענו קול"

השב"כ התיר לפרסום קטע נוסף של עדות המחבל מוחמד אבו ע'ושה, שהשתתף בטבח בכפר עזה. בשבוע שעבר חשף המחבל כיצד מנהיגי חמאס מסתתרים מתחת לבית החולים בעזה

ההרס בכפר עזה (צילום: Gili Yaari /FLASH90)ההרס בכפר עזה (צילום: Gili Yaari /FLASH90)
אא

השב"כ התיר היום (רביעי) לפרסום קטע נוסף מחקירת המחבל עאמר אבו ע'ושה, שהשתתף בטבח בכפר עזה ונתפס על ידי כוחות צה"ל ביום הראשון של המתקפה הרצחנית.

בשבוע שעבר פורסם קטע אחר מעדותו של המחבל, איש כוחות הנוח'בה, בו חשף את העובדה שמנהיגי החמאס מסתתרים בבונקר, מתחת לבית החולים הגדול בעזה. בקטע החדש שפורסם, סיפר המחבל על ההוראות שקיבל להרוג יהודים ביישובי העוטף.

"היה איתנו מדריך, לא מהצוות שלנו. הוא היה עם אופנוע. אנחנו היינו בתוך ג'יפ. הגענו לכפר עזה, למכוניות. ירדנו. זה שהיה עם האופנוע, מוחמד נאהד אלבטש, הוא פתח את גדר הגבול של כפר עזה באמצעות מטען. היו שם חבר'ה, הוא פתח להם אותו ואחר כך עזבנו אותו, את מוחמד, ואנחנו הלכנו. נכנסו לבית שהיה לידנו, נכנסו אליו מהחלון. בדקנו את הבית ושמענו קול של ילדים קטנים בתוך הממ״ד. ירינו על הממ"ד. עד שלא שמענו קול".

החוקר שאל את את המחבל האם בהוראות שקיבלו הייתה הבחנה בין גברים, נשים וילדים, והוא השיב בשלילה: "אמרו לנו שכולם הם חיילים, יש ביניהם חיילים. תהרגו את כל מי שאתם רואים. המשימה שלנו הייתה להרוג. לא היינו אמורים לחטוף, רק להרוג. להרוג את מי שרואים, ואז לחזור. אזור המשימה שלנו היה כפר עזה".

"עברנו בבית הראשון. בדקנו אותו ולא היה בו כלום. חמזה הצית את החדר מבחוץ. אחר כך יצא מישהו מהגינה שמאחורה עם צינור - אבו אחמד וחמזה ראו אותו, ירו עליו והרגו אותו. הלכנו לבית השני. ירינו על החלונות ושברנו את הזכוכיות. בדקנו את הבית ולא מצאנו בו איש. אני הצתתי את חדר השינה. עברנו לבית השלישי. הייתה בו אישה. חמזה הרג אותה, הוא ירה בה".

מהשב"כ נמסר כי הוא "יבוא חשבון עם כל המחבלים שהשתתפו בטבח בשביעי באוקטובר". לפי ההערכות המעודכנות של גורמי הביטחון בישראל, במתקפת הטרור פלשו לנגב המערבי כ-3,000 מחבלי חמאס, מעשרות מוקדי חדירה, ולא כ-1,500 עד 2,000 כפי שסברו תחילה.

תגיות:עזהחמאסשב"כמלחמת חרבות ברזלחקירת מחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה