חדשות בארץ

שר החוץ הבריטי נגד בכיר החמאס שהתחייב לבצע טבח נוסף: "איך יכול להיות שלום?"

בכיר החמאס ראזי חמד הביע בשם ארגונו גאווה בטבח שביצע, והצהיר כי יעשה אותו גם "בפעם השנייה, השלישית והרביעית". שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי הגיב בזעם. שר החוץ אלי כהן דרש מהצלב האדום להגיע לחטופים

שר החוץ הבריטי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)שר החוץ הבריטי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ראזי חמד, בכיר חמאס שמשמש כיו"ר רשות האנרגיה ברצועת עזה, התראיין היום (רביעי) לתקשורת הלבנונית ואמר כי ארגונו מתגאה בטבח שעשה בשביעי באוקטובר. "נעשה אותו בפעם השנייה, השלישית והרביעית. ישראל היא מדינה שאין לה מקום על אדמתנו, זו מדינה שאנחנו רוצים להוריד", אמר.

שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, שהזדעזע מהדברים, שיתף אותם בפוסט ותקף: "איך יכול להיות שלום כשחמאס מחויב לחיסול ישראל?".

חמד אישר בריאיון כי "בנינו מנהרות כדי להילחם מהן, הן נועדו להגן עלינו מהמטוסים". הוא הוסיף כי ישראל היא זו שצריכה לטפל באוכלוסייה בעזה: "75% בעזה פליטים, אחריות האו"ם להגן עליהם ואחריות ישראל לספק להם שירותים כל עוד הם תחת כיבוש - בהתאם לאמנת ז'נבה".

לדבריו, ארגונו לא ניסה לפגוע באזרחים, כולל במשתתפי המסיבה בקיבוץ רעים "אבל הם היו בשטח". כשנשאל אם המטרה של הארגון היא חיסול ישראל, השיב בחיוב: "קיומה הוא לא הגיוני, והוא זה שגורם לכל הכאב, הדם והדמעות".

שר החוץ כהן דרש מנשיאת הצלב האדום להגיע לחטופים בעזה

שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם נשיאת הצלב האדום, מיריאנה ספוליריק, והציב בפניה דרישה חד משמעית: "בקרו את החטופים המוחזקים בידי החמאס".

לדברי כהן, "לצלב האדום אין זכות קיום, אם הוא לא מצליח לבקר את החטופים המוחזקים כבני ערובה בידי חמאס. זהו אירוע חריג בזירה הבינלאומית בו מחוזקים בשבי ילדים, נשים וניצולי שואה. הצלב האדום צריך לפעול בנחישות ובקול ברור, ובכל מנופי הלחץ, על מנת לבקר את החטופים בהקדם. ראוי שהצלב האדום יתמקד באסון ההומניטרי הגדול ביותר שארגון הטרור חמאס משית על עזה, ולא במדינת ישראל, מדינה המחויבת לחוק הבינלאומי ופועלת על פיו".

תגיות:בריטניהחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה