חדשות בארץ

הרמטכ"ל: "הפעילות תימשך ותתעצם. יש מחיר כבד וכואב למלחמה, אך הכרחי"

רא"ל הרצי הלוי כתב באיגרת למפקדים וללוחמים: "אנחנו נלחמים על זכותנו ועל זכותם של הדורות הבאים, לחיות בבטחה ולשגשג במולדתנו". מפקד הכוחות הנלחמים ברצועה: "אנחנו בשערי העיר עזה"

הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)הרמטכ"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הרמטכ"ל, רא"ל הרצי הלוי, שלח היום (רביעי) למפקדי וחיילי צה"ל דף מפקד שבו כתב: "אנחנו מתקדמים בשלבי המלחמה, ופועלים קרקעית בשטח האויב. הפעילות תימשך ותתעצם. אנחנו נלחמים על זכותנו ועל זכותם של הדורות הבאים לחיות בבטחה ולשגשג במולדתנו".

15 לוחמי צה"ל נהרגו ביומיים האחרונים בקרבות בתוך עזה ובגבול הרצועה, והרמטכ"ל כתב על כך: "יש מחיר כבד וכואב למלחמה, אך הכרחי. נמשיך להכות באויב ככל שיידרש, עד אשר אזרחי ישראל ישובו לחיות חיי ביטחון בבתיהם ובקהילותיהם. נמשיך לחתור ללא לאות ולנצל כל הזדמנות להשבת החטופים, במאמצים גלויים וסמויים, ובנטילת סיכונים כפי שכבר עשינו".

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום במספר מקומות, ונפגש עם כוחות צה"ל. לדבריו, "יותר מ-10 אלף חימושים הוטלו על עזה. אלפי מחבלים חוסלו. לא נעצור עד שנגיע לכולם. צה"ל מתקדם בדרך להכרעת החמאס. למלחמה מחיר כבד, אני משתתף בצערן של המשפחות שאיבדו את יקיריהן בקרבות הקשים. אלה הבנים של כולנו".

מפקד אוגדת 162, תת-אלוף איציק כהן, שמוביל את הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, התייחס ללחימה בתוך הרצועה. לדבריו, "צה"ל בעיצומו של השלב הראשון של הפעולה הקרקעית. הכוחות נמצאים בעומק הרצועה, על שערי העיר עזה. בימים האחרונים פירקנו הרבה יכולות של חמאס, תקפנו לו מתקנים אסטרטגיים, את כל מערך המטענים שלו. את מערך התת-קרקע ומתחמים נוספים פירקנו לחלוטין. זו מלחמה על קיומה של מדינת ישראל ואנחנו ננצח בה".

על תקרית הנמ"ר, שבה נהרגו 10 חיילי גבעתי, אמר: "זה היה אירוע מורכב, שלא מביא לידי ביטוי רק את רכיב הנ"ט אלא רכיבים נוספים. בקרב הזה החטיבה ניצחה והכריעה שלושה מארבים של חמאס, סדר גודל של כ-60 מחבלים נמצאו והושמדו שם. יש לנו תהליך למידה תוך כדי המלחמה ואנחנו יודעים לדייק את הפעולות שלנו, יחד עם זאת זו מלחמה ולפעמים אנחנו משלמים מחירים. אני כואב מאוד את האובדן של הלוחמים שלי, מחבק את המשפחות שלהם ומבטיח לעשות הכול כדי להחזיר את כולם הביתה בשלום".

צה"ל התיר הערב לפרסום שם נוסף של חייל צה"ל שנהרג בלחימה, ה-15 במספר, מפגיעת פצצת מרגמה, בסמוך לקיבוץ בארי: רס"ל (מיל') שלו ציון שרעבי הי"ד, בן 22 מטנא עומרים, חובש קרבי בגדוד 749 בחטיבת ביסל"ח. שני לוחמים נפצעו בתקרית באורח קשה.

אתמול נהרגו עשרה לוחמים מגדוד צבר של גבעתי, שנגמ"ש נמ"ר בו שהו נפגע מטיל נ"ט: סמל עדי דנן (בן 20 מיבנה), סמ"ר הלל סולומון (בן 20 מדימונה), סמ"ר ארז מישלובסקי (בן 20 מאורנית), סמ"ר עדי ליאון (בן 20 מניל"י), רב"ט עידו עובדיה (בן 19 מתל אביב), רב"ט ליאור סימינוביץ (בן 19 מהרצליה) וסמ"ר רועי דאוי (בן 20 מירושלים) ולוחם גבעתי סגן-משנה פדיה מרק (22) מעתניאל, סמ"ר רועי סרגוסטי, מפקד כיתה בגבעתי מחוות נחל הרועה, סמ"ר איתי יהודה, בן 21 מראשון לציון וסמ"ר שי ארוס, בן 20, מחולון, חובש קרבי בגדוד צבר, חטיבת גבעתי - הי"ד.

כמו כן נהרגו שני לוחמי סיירת גבעתי מפגיעת טיל במבנה בו שהו: סמ"ר רועי וולף, בן 20 מרמת גן, וסמ"ר לביא ליפשיץ, בן 20 ממודיעין-מכבים-רעות.

ערב קודם נהרגו שני לוחמים מגדוד השריון 77, עוצבת "סער מגולן", שהיו בטנק שעלה על מטען חבלה: סגן אריאל רייך (בן 24 מירושלים), רב"ט אסיף לוגר (בן 21 מיגור) - הי"ד. שני לוחמי שריון נוספים נפצעו קשה.

ביממה האחרונה נפצעו באורח קשה לוחם מגדוד צבר, לוחם מגדוד רותם, ולוחם מגדוד 184, חטיבה 14.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:צה"למלחמת חרבות ברזלעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה