חדשות בארץ

חיל האוויר ממשיך להפציץ בעזה; חייל צה"ל נהרג: סגן במיל' יובל זילבר

במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדים בצפון רצועת עזה עם פצצות במשקל חצי טון ומעלה ותקף גם בלבנון בתגובה לשיגור טיל קרקע-אוויר. עוד חייל הרוג: זילבר הי"ד בן 25 מרמת גן - החייל ה-17 שנהרג בעזה. סיכום אירועי הלילה

צה"ל בעזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)צה"ל בעזה (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

דובר צה"ל התיר הבוקר (חמישי) לפרסום כי סגן במיל' יובל זילבר הי"ד נפל בקרב בצפון עזה. זילבר, בן 25 מרמת גן, שנפל אתמול בקרב, היה מפקד מחלקה בגדוד חי"ר 7007 שבחטיבת ירושלים. בנוסף, הלילה הובא למנוחות סמ"ר עדי דנן הי"ד, שנפל אמש בלחימה בעזה. הוא נקבר בחלקה הצבאית בבית העלמין ביבנה. אלפים ליוו אותו בדרכו האחרונה וערכו צעדה עם דגלי ישראל מביתו. עד כה נהרגו במלחמה 309 חללי צה"ל. בסך הכל נרצחו ונפלו כ-1,400 אזרחים וחללים, ומניין פצועים עומד על כ-5,400. 17 חיילי צה"ל נהרגו עד כה בעזה.

במקביל, מטוסי קרב של צה"ל תוקפים יעדים רבים בצפון רצועת עזה. צה"ל פתח לפנות בוקר בירי פגזים לרצועה באמצעות סוללות ארטילריה. במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדים בצפון הרצועה עם פצצות במשקל חצי טון ומעלה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני, מספר ההרוגים ברצועת עזה עלה ל-8,805.

ומה קורה בצפון? במהלך הלילה, כוחות צה"ל תקפו הלילה עמדת שיגור טיל קרקע-אוויר בשטח לבנון, זאת בתגובה לשיגור טיל קרקע-אוויר לעבר כלי טיס של צה"ל. בצה"ל מעדכנים כי בניגוד לטענת חיזבאללה, כלי הטיס לא נפגע מירי הטיל. עוד קודם, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב והחרמון. השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. צוותי תותחנים פתחו בירי לעבר מקור הירי.

ישראל עדיין לא מרחיבה את הלחימה לגבול תימן, אבל המורדים החות'ים ממשיכים לשגר מלט"ים. הלילה טענו כי הם שיגרו מספר גדול של מל"טים לעבר ישראל, ושהם ימשיכו לתמוך בפלסטינים עד ש"התוקפנות של ישראל בעזה תיפסק".

בנושא אחר: בזמן שבבריטניה הכותרת בשער עיתון הסאן היא: "32 ילדים תמימים נחטפו על ידי חמאס - השיבו אותם הביתה", תוך שורה של גינויים למעשי חמאס, בישראל ממשיכים לנהל מאבק בנוגע להעברת כספים לרשות הפלסטינית. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי לא יעביר החודש את התקצוב לרשות בשל תמיכה בטרור. בתגובה, שר הביטחון גלנט הגיב על ההחלטה ואמר כי יש להעביר את הכספים. "אנחנו תמיד רוצים יציבות ביהודה ושומרון, זה נכון תמיד וזה במיוחד נכון היום. מן הראוי להעביר באופן מיידי את הכספים האלה. הרשות הפלסטינית מונעת טרור", אמר גלנט. סמוטריץ' מסר בתגובה: "אני מעריך את שר הביטחון ומחזק אותו על עבודתו לילות כימים למען ביטחון ישראל. עמדתו בעד העברת הכספים לרשות הפלסטינית היא טעות חמורה. אני לא מתכוון לתת למדינת ישראל לממן את אויבינו ביהודה ושומרון שתומכים בטרור של חמאס ומממנים את מחבלי ה-7 באוקטובר שרצחו וטבחו בנו. הרשות הפלסטינית היא לא הפיתרון - היא חלק מהבעיה".

תגיות:בריטניההרשות הפלסטיניתחמאסרצועת עזהחיזבאללהדובר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה