חדשות בארץ

גלית דיסטל לאמה של אורי מגידיש: "הלוואי ואצליח להגיע לדרגה רוחנית כמו שלך"

חברת הכנסת מהליכוד התרגשה מהתפילה של האם במהלך הפרשת חלה לשחרור בתה מידי חמאס: "היא אמרה 'הקב"ה, אני אוהבת אותך', ואני הסתכלתי על זה ואמרתי לעצמי: אוהבת? הילדה שלך אצל החמאס ואת אוהבת? קינאתי בה"

(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילומים: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

(קרדיט: ערוץ כנסת)

שלושה ימים חלפו מאז הבשורה המשמחת על שחרור החיילת אורי מגידיש משבי חמאס. שרת ההסברה לשעבר, ח"כ גלית דיסטל אטבריאן, דיברה במליאת הכנסת על אמה של אורי, מגי, שעמדה והתפללה לשחרורה של בתה תוך שהיא עורכת הפרשת חלה בביתה.

"אני רוצה רגע לדבר על אלמנט רוחני אחד קטן שצד את עיניי. אני מדברת על מגי מגידיש, אמא של אורי מגידיש, שחזרה ברוך השם הביתה", אמרה דיסטל. "כמה ימים לפני כן, אמא שלה עשתה הפרשת חלה והתפללה לקב"ה וביקשה ממנו רחמים, שיחזיר את הבת שלה הביתה. במהלך התפילה, שהייתה ספונטנית לחלוטין, היא פתאום אמרה בתוך הדמעות והצער, כשהילדה שלה בעזה, בדרך אגב יצא לה מהפה: 'הקב"ה, אני אוהבת אותך'. ואני הסתכלתי על זה ואמרתי לעצמי: אלוהים ישמור, אוהבת? הילדה שלך אצל החמאס, ואת אוהבת את הקב"ה? מאז אני לא מפסיקה לחשוב על זה, אני יודעת שלהרבה אנשים זה נראה משהו פרמיטיבי, לא מורכב, פשוט, של אישה שלא קולטת איפה היא נמצאת.

"ברגע שהיא אמרה את זה - קינאתי בה, קינאתי בדרגת האמונה הבלתי נתפסת שלה. זה לא פשטות או פרימיטיביות, זו רוחניות בדרגתה העליונה ביותר. רמה רוחנית כל כך גבוהה וחזקה ומתוחכמת. אני חושבת על כל האנשים שמקדישים את חייהם לצורך התעלות רוחנית, והם לא מגרדים את האדמה עליה עמדה מגי. היא הבינה לעומק שהשגחה אלוהית כולה מתחילה ונגמרת בטוב, וגם כשאתה נמצא בגיא צלמוות אתה לא תירא רע כי הוא איתך. ויש איזו אמת מטאפיזית ענקית שבה כל דבר שקורה, גם בתוך בור אפל, גם אז הקב"ה עושה משהו לטובת עניין כללי, וכרגע בעיני הבשר אי אפשר לראות".

דיסטל ציינה כי היא אדם מאמין: "אני מאמינה בהשגחה אלוהית, שהכל לטובה, שיש מתמטיקה עליונה. אבל אני מאמינה בזה כשאני בטוחה בבית שלי, ולא כשאחד הילדים שלי נמצא בסכנת אימים. אני רוצה לומר לאמא הגיבורה מרגלית: את המודל שלי, והלוואי שאצליח להגיע לדרגה רוחנית כמו שלך. תמשיכי להתפלל על כל החטופים, יש לך קשר ישיר לקב"ה. חיילים גיבורים בשטח ונשים מתפללות - אין יותר טוב מזה".

תגיות:חמאסאמונהגלית דיסטלמלחמת חרבות ברזלאורי מגידיש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה