חדשות בארץ

לא תאמינו: למה ה-BBC צינזר חלק מדבריו של הנשיא הרצוג?

נשיא המדינה התראיין לתאגיד השידור הבריטי, אבל לא כל דבריו פורסמו. מדוע נמנע הערוץ מלשדר מסר בעד ישראל, וכמה דקות הוא הכניס מתוך הריאיון המלא?

(צילומים: OREN BEN HAKOON/POOL, shutterstock)(צילומים: OREN BEN HAKOON/POOL, shutterstock)
אא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, התראיין ל-BBC, אבל הערוץ צינזר חלק ניכר מדבריו. תאגיד השידור הציבורי בבריטניה קיים ריאיון עם הנשיא במשך כחצי שעה, מתוכו הוחלט לשדר רק שש דקות. בעקבות כך, דובר הנשיא, נאור יחיא, החליט לצלם את הקטעים שחשב כי רשת החדשות תשמיט מתוך הריאיון.

יחיא העלה את הסרטון שצונזר, וכתב: "משהו באיך שהתנהל הריאיון ל-BBC גרם לי לחשוב שכדאי שיהיה לי תיעוד של מה שהנשיא אומר, לפני שמישהו ינסה לצנזר או לעוות", הוא כתב. בריאיון הלא מצונזר ציין הנשיא: "ישנה תרבות אמיתית של זוועה שמתפתחת עם צבא שלם שנקרא דאעש, חמאס ואל קעאידה". הוא הוסיף כי בעבר נוכחנו לראות את ארגוני הטרור בפעולה: ב9.11, בעריפת ראשים, עינויים ובמה שהח'ותים עושים בדרום. "אפשרנו הפסקות אש שוב ושוב, ומה קרה?", אמר הרצוג, שהזכיר כי זהו הטבח שבו הכמות הגבוהה ביותר של יהודים שנהרגו בבת אחת מאז מלחמת העולם השנייה.

זאת לא הפעם הראשונה שהערוץ "תופס צד". בריאיונות אחרים ניסו אנשי החדשות של ה-BBC להקשות על מרואיינים ישראלים ולצדד בפלסטינים ההרוגים בעזה, אף על פי שגם עיתונאי הערוץ יודעים שמי שהחל בטבח הנורא הם מחבלי חמאס.

התגובות ברשת לא איחרו לבוא. העיתונאי רן בוקר כתב: "ה-BBC קיבלו ריאיון של 28 דקות עם נשיא המדינה הרצוג, ושידרו 6 דקות בלבד. מה לא מופיע בריאיון ששודר? הביקורת שהטיח הנשיא הרצוג באופן הסיקור שלהם". כתב "כאן חדשות" עמיחי שטיין כתב: "הנשיא הרצוג העניק ריאיון, אבל הרשת הסירה מהריאיון את החלקים שבהם הוא מותח ביקורת על הסיקור והסירוב של הרשת לקרוא לחמאס ארגון טרור".

ב"כאן חדשות" הביאו עוד קטע של הרצוג, בו אמר על נושא הסיוע ההומניטרי: "אנחנו מכניסים סיוע הומניטרי, עושים כל שביכולתנו כדי שאזרחים יעברו לדרום הרצועה. רק אז הצבא נכנס ומטהר את המקום מחמאס. אולי כך יהיה עתיד אמיתי לפלסטינים בלי משטר הטרור בעזה. אבל, בראש ובראשונה, עלינו לדאוג לאזרחים שלנו".

תגיות:יצחק הרצוגBBC

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה