חדשות כלכלה

למעלה מ-46 אלף עובדים פוטרו או יצאו לחל"ת, הממשלה אישרה סיוע לבעלי העסקים

משרד העבודה פרסם אומדן עובדים משקי, בעקבות מלחמת ״חרבות ברזל״ והשפעותיה על שוק העבודה בישראל. מאות אלפים מושבתים מעבודה עקב מילואים או פינוי יישובים. הסיוע לעסקים יעלה לאישור הכנסת

(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)(צילום: יוסי זמיר / פלאש 90)
אא

משרד העבודה פרסם היום (חמישי) אומדן עובדים משקי, בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", והשפעותיו על שוק העבודה בישראל. הנתונים מצביעים על כך שמתחילת המלחמה למעלה מ-46 אלף עובדים פוטרו או הוצאו לחופשה ללא תשלום. כ-760 אלף איש, המהווים כ-18 אחוז מכוח העבודה במשק, מושבתים מעבודה עקב מילואים, תושבים מעוטף עזה והצפון שפונו מבתיהם והורים לילדים. הנתונים מראים כי 70 אחוז מאלה שהפסיקו לעבוד, הוצאו למעשה לחופשה ללא תשלום.

הממשלה אישרה את מתווה משרד האוצר למתן מענה לעסקים, בגין הנזק העקיף שנגרם להם בעקבות מלחמת חרבות ברזל. המתווה כולל מענק המשכיות עסקית לעסקים בכל רחבי הארץ. עסקים ביישובי הספר זכאים להחזר מלא על נזק זה כקבוע בחוק, וכן שורת הקלות במתווה החופשה ללא תשלום. המתווה טעון אישור של הכנסת.

על פי המתווה שאושר, קרן הפיצויים מס רכוש תפצה עסקים בכל רחבי הארץ שמחזור הפעילות שלהם הוא 18 אלף שקלים עד 400 מיליון שקלים, וקיימת ירידה במחזור של מעל ל-25% לדיווח חד חודשי או 12.5% לדיווח דו חודשי בחודשים אוקטובר ו/או נובמבר 2023. לגבי עסקים שהחלו את פעילותם לאחר ה-2 בספטמבר 2022, תיבחן הזכאות לפי ממוצע חודשי של מחזור עסקאות על פני תקופת הפעילות של העסק עד סוף חודש אוגוסט 2023. 

רשות המיסים תאפשר הגשת תביעות מקוונות למענק עד לסוף תקופה של 90 יום ממועד פתיחת המערכת. תנאי מקדים להגשת תביעה הוא הגשת דו"חות תקופתיים למע"מ לחודשים ספטמבר – אוקטובר 2023 וניהול פנקסים כדין.

לגבי ההקלות במתווה החופשה ללא תשלום, הוחלט על הסרת תנאי קיזוז ימי חופשה צבורים, עד לקבלת דמי האבטלה. תינתן הארכה אוטומטית של ימי האבטלה, למי שניצל 180% מימי הזכאות ב-ארבע השנים האחרונות. כמו מכן תבוצע הפחתת תקופת החופשה ללא תשלום המינימלית עד לקבלת דמי אבטלה מ-30 ל-14 יום. תקופת האכשרה המינימלית לקבלת דמי אבטלה תקטן לשישה חודשים מתוך 18 חודשים.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיוע לעסקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה