חדשות בארץ

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, אחד מגיבורי הקרבות בבארי, נפל בקרב בעזה

מפקד גדוד 53 הוא הקצין הבכיר ביותר שנפל בלחימה הקרקעית בתוך רצועת עזה. ביום הטבח נסע במהירות מביתו בצפון, הפנה כוחות לצפון העוטף ופעל לחלץ רבים מאנשי בארי. ימים טרם נפילתו פרסם הודעה: "מצפה מכם, עם ישראל, להמשיך להיות מאוחדים. ננצח"

סא"ל סלמאן חבקה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)סא"ל סלמאן חבקה ז"ל (צילום: דובר צה"ל)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום כי סא"ל סלמאן חבקה ז"ל, מפקד גדוד השריון 53, נפל הלילה בלחימה בתוך רצועת עזה. חבקה הוא החלל הבכיר ביותר של צה"ל מאז התמרון הקרקעי בתוך הרצועה - החלל ה-18 שנפל בשטח הרצועה, וה-333 במספר מאז תחילת הלחימה.

סלמאן ז"ל, מהכפר הדרוזי יאנוח, בן 33, הותיר אישה וילד בן שנתיים. הוא נהרג במהלך היתקלות עם מחבלים, כשהסתער עם הטנק שלו במהלך חיפוי ללוחמי גולני.

שייח' מואפק טריף, ראש העדה הדרוזית, ספד לחבקה: "אבדה גדולה למדינת ישראל, לצה"ל ולעדה הדרוזית. איבדנו גיבור, מלח הארץ, שהלך תמיד בראש ונפל בראש לוחמיו. גיבור שהגן על אזרחי המדינה ועל אזרחי בארי באומץ ובתושייה, ונפל בקרב למען הגנת המדינה. העדה הדרוזית שוב משלמת מחיר יקר, מיטב בניה נלחמים כעת בכל הזירות ומיטב מפקדיה נפלו. ליבי עם המשפחה האבלה ברגעים הקשים מנשוא. מתפלל לשלום חיילי צה"ל במשימת הקודש שלהם".

חבקה הוזכר השבוע כאחד מגיבורי הקרב על בארי ועל צפון העוטף, ביום המתקפה האכזרית של החמאס בשמחת תורה. הגדוד עליו פיקד ביצע באותו היום פעילות הגנה במרחב חברון. הוא עצמו היה בביקור בבית. ששמע בשעות הבוקר המוקדמות על מה שקורה בדרום, הנחה את המפקדים בגדודו לנייד מספר טנקים מחברון לעוטף, והוא עצמו החל בנסיעה מהירה מביתו בצפון אל הדרום.

כשהגיע לעוטף הוא עלה על טנק שנפגע חלקית, בתום פעולת תיקון קצרה, ומיהר לבארי, כשבדרך נתן הנחיה לטנקים של הגדוד שלו להגיע לאזור ארז. פקודה זו ללוחמיו הצילה חיי רבים שם. כשהגיע לבארי עם הטנק היחיד, חבר לכוחות הצנחנים שהחלו להילחם ביישוב, והיה הראשון שנכנס לקרבות עם מחבלים. פעולותיו הובילו לחיסולם של עשרות מהם, וסייעו לכוחות החי"ר להתחיל בטיהור הבתים והצלת התושבים.

בשבוע שעבר הגיעו תושבי הכפר יאנוח לאחד משטחי הכינוס בדרום, ועשו ארוחה לכבוד המג"ד, לחזק אותו על הקרב שניהל בבארי, ולקראת התרחבות התמרון הקרקעי. גם תושבים מבארי והעוטף שלחו לו ברכות.

יומיים לפני הכניסה הקרקעית התראיין חבקה לתקשורת ואמר: "אני רוצה להגיד לכולכם שגדוד 53 בתפארתו ובעוצמתו, עם כל הטנקים שלו, מוכן לכל אתגר. אנחנו מכינים את עצמנו כדי להכות באויב בצורה עוצמתית וקטלנית. אני שולח לכם את החיזוקים שלי ואני מצפה מכם עם ישראל להמשיך להיות מאוחדים, להמשיך להיות חסונים, כי רק ביחד נדע לנצח, כי כוחנו באחדותנו. אין לנו ברירה אחרת, זו העת להיות ביחד, זו העת להתאחד, זו העת לתמוך אחד בשני ולהוביל למטרה אחת - ניצחון. אין לנו ברירה אחרת. ניצחון".

הנהגת העדה הדרוזית פרסמה אחר הצהריים הודעה בה נכתב: "העדה הדרוזית מרכינה ראש, ומצדיעה לסגן אלוף סלמאן חבקה זכרו לברכה, מג"ד 53, בן הכפר יאנוח, בוגר המכינה הצבאית כרם-אל, סלמאן נפל בעודו מגן על המולדת וכוחות צה״ל באומץ רב בקרב בעזה. סלמאן היה גיבור במותו ובחייו".

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה