חדשות בארץ

סוף שבוע של מלחמה משולבת בשתי החזיתות; גלנט: "נגיע ליחיא סינוואר ונחסל אותו"

הפעילות הקרקעית של לוחמי צה"ל מתקדמת לקראת כיתור העיר עזה. חיזבאללה שיגר לראשונה טילים נושאי 200 קילוגרמים חומר נפץ, וטיל ארוך טווח שוגר מעזה לעבר יישובי אילות. הותרו לפרסום שמות של שישה חללי צה"ל

כוחות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)כוחות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל, הפועלים קרקעית ברצועה, המשיכו בפעילות ענפה במהלך סוף השבוע, והתקדמו לקראת סיום כיתורה של העיר עזה. גורמי ביטחון מסרו כי לא מן הנמנע שהפעילות "תעלה שלב", לקראת תחילת מלחמה "מבית לבית".  

כמו כן, במהלך פשיטה ממוקדת בדרום רצועת עזה, כוחות שריון והנדסה בפיקוד אוגדת עזה פעלו למיפוי מבנים ונטרול מטענים. במהלך הפעילות, נתקלו הכוחות בחוליית מחבלים שיצאה מפיר מנהרה. בתגובה, ביצעו הלוחמים ירי פגזים לעבר המחבלים וחיסלו אותם.

צה"ל אישר, כי מידע שהתקבל מחקירת מחבל חמאס הוביל לתקיפת תשתית טרור בצפון הרצועה. מטוסי קרב תקפו תשתית טרור של חמאס שמוקמה על גג מבנה. בנוסף, בסמוך למבנה אותר פיר שהותקף והושמד. המידע אודות תשתית הטרור והפיר התקבל כאמור כחלק מחקירות השב"כ.

צה"ל אפשר היום בצהריים, למשך שלוש שעות, חלון הומניטרי, וקרא לתושבי עזה לצאת ממרכז הרצועה אל דרומה. חמאס תקף את הכוח שעסק בפתיחת כביש לטובת המעבר ההומניטרי. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.

ארגוני הטרור שיגרו היום שני מטחי טילים, האחד אחר הצהריים לעבר השפלה. דווח על מספר נפילות בשטחים פתוחים. בנוסף, שוגר טיל לעבר יישובי חבל אילות בערבה. הטיל יורט על ידי מערכת ההגנה האווירית חץ.

שר הביטחון יואב גלנט קיים בשישי ובשבת הערכות מצב עם בכירי צה"ל. בהצהרה הערב לתקשורת אמר השר: "נגיע ליחיא סינוואר ונחסל אותו. אני אומר לתושבי עזה - אם תגיעו אליו לפנינו, זה יקצר את המלחמה".

בצפון, החיזבאללה שיגר הבוקר לעבר שטח ישראל, לראשונה, שתי רקטות כבדות משקל ממשפחת ה"בורקאן". הרקטות שוגרו לעבר המוצבים יקינטון ודבורנית. מדובר ברקטות לטווחים קצרים, שנושאות 500-200 קילוגרמים של חומר נפץ ומסבות נזק רב לצד יצירת מכתשים. בשני המקרים לא היו נפגעים. צה"ל הגיב בתקיפות של חיל האוויר על מתקני השיגור ותקף חוליות של חיזבאללה.

הותרו לפרסום שמותיהם של שישה חללי צה"ל

מספרם של חללי צה"ל עלה היום ל-345, לאחר שצה"ל התיר לפרסום את שמותיהם של שישה חללים. עד כה נהרגו בפעילות הקרקעית בתוך הרצועה 25 חיילים.

שמותיהם של ששת החללים:

רס"ל (מיל׳) ידידיה אליהו, בן 25, מקרני שומרון, לוחם בגדוד 8170 של חיל ההנדסה הקרבית.

רס"ן יהודה נתן כהן, בן 25,  משדמות מחולה, מפקד פלוגה בסיירת גבעתי.

סמ"ר גלעד נחמיה ניצן, בן 21, משילה, לוחם בסיירת גבעתי.

סמ"ר יונדב רז לוינשטיין, בן 23, מאילת, לוחם בסיירת גבעתי.

רס"ר ליאור ארזי, בן 25, מגבעת חיים איחוד, פרמדיק לוחם ביחידת שלדג.

כמו כן, הותר לפרסום שמה של סמ"ר ים גלס, בת 20, ממודיעין-מכבים-רעות, תצפיתנית בגדוד 414, חיל הגנת הגבולות, שנפלה בשביעי באוקטובר.

הי"ד

תגיות:עזהלבנוןחמאסחיזבאללהצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה