חדשות בארץ

ארדן נגד מזכ"ל האו"ם: "הפך לתומך טרור. קורא לו שוב להתפטר מיידית"

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, גינה הלילה את תקיפת האמבולנס ליד בית החולים שיפא בעזה, בלי להתייחס לטענת ישראל שמדובר בכלים שניסו להבריח אנשי חמאס. שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן: "למזכ"ל האו"ם לא אכפת מהאמת"

גלעד ארדן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)גלעד ארדן (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, תקף הערב (שבת) בחריפות את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, שגינה הלילה את תקיפת האמבולנס ליד בית החולים שיפא בעזה בו נסעה חוליית מחבלים. ארדן אמר כי גוטרש "שוב ממהר לגנות את ישראל בלי לבדוק את העובדות. למזכ"ל האו"ם לא אכפת מהאמת, והתנהגותו היא חרפה. אני שוב קורא לו להתפטר מיידית".

גוטרש דחה את טענת צה"ל, כי באמבולנס היו מחבלים: "אני מזועזע. תמונות הגופות הפזורות ברחוב מחוץ לבית החולים קורעות לב. במשך כמעט חודש אזרחים בעזה, כולל ילדים ונשים, נמצאים במצור, נמנע מהם סיוע, והם נהרגים תחת הפצצות. זה חייב להיפסק".

ארדן השיב כי "מזכ"ל האו"ם מהדהד שקרים של ארגון טרור, ומתעלם מכך שחמאס משתמש במכוון באמבולנסים למטרות טרור. המזכ"ל הפך לתומך טרור. הוא חרפה, קורא לו להתפטר. אסור לתת לאיש הזה לגיטימציה. חמאס יורה שנים על בית החולים ברזילי ומעולם לא שמענו מילה שלו". אחד מדוברי הממשלה לתקשורת הזרה, אילון לוי, הגיב אף הוא לגוטרש: "בעולם נאור, מזכ"ל האו"ם יזדעזע מהשימוש הציני של טרוריסטים חמושים באמבולנסים".

גם מנכ"ל מד"א, אלי בין, צייץ באנגלית בשם הארגון ותקף את מזכ"ל האו"ם: "גופות הפרמדיקים שלנו נמצאו כשהכפפות עדיין על ידיהם, לאחר שנרצחו על ידי מחבלי חמאס בעת טיפול בפצועים. נהגי האמבולנסים שלנו הוצאו להורג בדם קר בשעה שישבו במושב הנהג באמבולנס. האמבולנסים שלנו הוצתו ונורו בכוונה בידי מחבלי חמאס כדי למנוע כל ניסיון להציל קורבנות. מזכ"ל האו"ם, מדוע ההתקפות המכוונות הללו על הצלב האדום של ישראל אינן ראויות לתיאור כ'זוועות' מצדך? לנצח תיזכר כמזכ"ל האו"ם שסייע למחבלים וסירב לגנות רצח ישראלים".

סרט הזוועה הוקרן לשגרירים זרים באו"ם

הקונסוליה הישראלית באו"ם קיימה בשישי הקרנה מיוחדת לשגרירים ודיפלומטים בכירים, של סרט הזוועות שהכין דובר צה"ל, המאגד סרטונים אותנטיים מהטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. להקרנה הוזמנו עשרות שגרירי או"ם, דיפלומטים בכירים וקונסולים כלליים. הסרט כלל חומרים גרפיים, לרבות תיעוד של מקרי רצח רבים ותקיפות ויזואליות קשות לצפייה.

להקרנה הגיעו שגרירים וקונסולים ממדינות שונות, ביניהן: ארה"ב, אנגליה, צרפת, גרמניה, אלבניה, קנדה, קרואטיה, צ'כיה, קפריסין, יוון, גואטמלה, הונגריה, סלובניה, בולגריה, פולין, פיג'י ומדינות נוספות.

השגריר ארדן: "נמשיך להציג את הזוועות שביצע החמאס הנאצי באזרחים חפים מפשע - באו"ם, לשגרירים, לדיפלומטים בכירים ולכל מקבל החלטות או בעל השפעה, כדי להראות ולהזכיר לעולם שאנחנו מתמודדים עם ארגון טרור שמטרתו השמדת ישראל. הזוועות ותאוות הרצח בסרטון ממחישות זאת בצורה החזקה ביותר, ולכן ישראל לא תעצור ולא תהיה הפסקת אש עד שנעמוד ביעדים שהצבנו - ריסוק החמאס ולהשיב את החטופים הביתה".

תגיות:או"םגלעד ארדןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה