חדשות בארץ

צה"ל מרחיב את התקיפה: כלי רכב הגיעו למרחק שני קילומטר ממפקדת חמאס

הצבא פועל גם במחנות הפליטים. הפלסטינים טוענים כי 51 תושבי עזה נהרגו בתקיפה. אחרי שצה"ל פתח ציר הומניטרי לעזה, חמאס תקף את החיילים. 29 מפגינים פרו פלסטינים נעצרו בבריטניה, וגם: הודעת המוסד

כוחות צה"ל בעזה (Michael Giladi/Flash90)כוחות צה"ל בעזה (Michael Giladi/Flash90)
אא

המוסד הישראלי פרסם הלילה (בין שבת לראשון) הודעה חריגה. לטענת המוסד, ראש המוסד הוא הגורם היחיד שיכול לנהל משא ומתן על החטופים והנעדרים בעזה. ההודעה נמסרה באמצעות משרד ראש הממשלה, ולפיה "יש רק ציר רשמי אחד שמנהל את שחרור החטופים. כל גורם אחר הטוען שיש לו קשר לכך אינו מוסמך לעשות זאת". במשרד ראש הממשלה טוענים כי ההודעה פורסמה בשל פעילות של "דמויות שונות בארץ ובעולם שמנסות להתערב בתיווך ופוגעות בפעילות".

ההודעה יצאה לאחר שאתמול התראיין ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, לחדשות 12. הוא סיפר כי בשבועות האחרונים פעל מול מנהיגים במדינות המפרץ ומדינות נוספות בסוגיית החטופים והנעדרים וכי הוא נפגש עם משפחות החטופים. כהן אמר כי הוא "מתואם באופן מלא עם ראש המוסד וממשיכים מנסים לאתר הזדמנויות מבצעיות-מודיעיניות לשחרור חטופים".

כוחות צה"ל פעלו הלילה בעזה והרחיבו את התקיפה. כלי רכב של הצבא הגיעו למרחק של שני קילומטר בלבד מהמפקדה של חמאס. צה"ל פעל במקביל לסיכול תשתיות טרור במחנה הפליטים ג'נין. דחפור צה"ל גירד כבישים שמתחתיהם הוטמנו מטעני חבלה. במהלך הלילה בוצע ירי נ"ט לעבר חיילי צה"ל בדרום הרצועה, אך הכוח השיב אש. הפלסטינים טוענים כי הלילה צה"ל תקף במחנה הפליטים אל-מע'אזי שבמרכז העיר. על פי דיווח של התקשורת הפלסטינית, 51 תושבי עזה נהרגו אמש במתקפה.

סמוך לשעה שתיים לפנות בוקר הגיע תיעוד מבית החולים שיפא: אזרחים עזתים התקהלו וצפו במחבלי חמאס תוקפים כלי רכב של צה"ל - תוך שהם משמיעים קריאות שמחה. החשמל בעזה פועל והסרטונים הוקרנו על המסך. צה"ל תקף מאוחר יותר מאגר מים ראשי בצפון הרצועה, ודובר צה"ל ציין כי חמאס עושה "שימוש ציני במתקנים אזרחיים לצרכי טרור".

כוחות צה"ל פתחו בסוף השבוע ציר הומניטרי לעזה, אך למרות זאת חמאס ניסה לתקוף את החיילים. דובר צה"ל באנגלית, אביחי אדרעי, הודיע כי המעבר בציר ההומניטרי "צלאח א-דין" שברצועת עזה ייפתח היום לארבע שעות למעבר אזרחים מצפון לדרום הרצועה. בצפון, מטוסי קרב של צה"ל תקפו תשתיות צבאיות של חיזבאללה בשטח לבנון, לאחר שזוהו מספר שיגורים לעבר ישראל. לא זוהו נפילות בשטחנו.

על רקע ההפגנות הפרו-פלסטיניות, משטרת לונדון עצרה הלילה 29 בני אדם בחשד לביצוע פשעי שנאה, כולל מעשים אנטישמיים ועבירה על סעיפי הטרור.

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בחשבון הטוויטר שלו צייץ כי קנדה תומכת בישראל ובזכותה להגן על עצמה, בהתאם לחוק הבינלאומי. הוא כתב שיש "לשחרר מיידית וללא תנאי" את החטופים בעזה.

באוקראינה, הנשיא ולדימיר זלנסקי טוען כי המלחמה של ישראל בחמאס "לוקחת את הפוקוס" מהמלחמה של רוסיה במדינתו. לדבריו, פוטין מנסה לקחת את הפוקוס מהזוועות שרוסיה מבצעת.

תגיות:עזההמוסדצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה