חדשות בארץ

הפך לקריקטורה: בעולם הערבי מגחכים על נסראללה ש"לא האמין לנאום של עצמו"

ברשתות החברתיות ציירו קריקטורות שמציגות את מזכ"ל חיזבאללה כמי שמתאפר, ו"השליכו" נעליים לעברו. בינתיים, הסעודים לוקחים את הזמן בכל הנוגע להסכם הנורמליזציה, אף על פי שהם ממש לא בצד של חמאס

חסן נסראללה (צילום: Nati Shohat /Flash90)חסן נסראללה (צילום: Nati Shohat /Flash90)
אא

בזמן שברשתות החברתיות בישראל גיחכו על נאומו של מזכ"ל חיזבאללה, גם בעולם הערבי הצטרפו ושם מביעים ביקורת חריפה נגד חסן נסראללה. בעולם הערבי משדרים אכזבה מדבריו: הם העלו קריקטורות וסרטונים, שבהם נראים זוגות נעליים מושלכים לעברו.

העיתונאי פייסל אל-קאסם כתב ש"סוף סוף ראינו מהן האופציות (צירף תמונה של מלפפונים) הפתוחות של נסראללה בנאומו ההיסטורי". בהמשך, כאמור, היה מי שצירף נעליים המושלכות על מזכ"ל חיזבאללה בעת נאומו. עוד פורסמו קריקטורות של נסראללה המוצג ככלב, ובמקרים אחרים כמי שמתאפר (בניסיון ללגלג על ההכנות הארוכות שערך עד הנאום).

הנסיך הסעודי עבד א-רחמן בן מסאעד אמר כי "נאומו של חסן נסראללה שבו אמר כי המערכה היא מבצע פלסטיני לחלוטין ושציר ההתנגדות הופתע מזה, וכל מה שנאמר בנאום הפיל את כל המסכות - נסראללה לא האמין לנאומו שלו עצמו, עד שהוא אמר שיש לנקוט בכל המאמצים כדי לעצור את המלחמה בעזה".

האנליסט הסעודי, עזיז אל-ע'שיאן, הוסיף כי "לאלץ את סעודיה לבחור צד בין ארה"ב וישראל לאיראן. ריאד רוצה להימנע מכך. ככל שזה יימשך זמן רב יותר, וככל שזה יתדלק את דעת הקהל הערבית, המוסלמית והסעודית, כך יהיה קשה יותר לסעודיה להתקדם עם הסכם נורמליזציה בעתיד. כזה שהיא מקווה לכלום בו ערבויות ביטחוניות גדולות יותר אל מול ארה"ב, כמו גם תמיכה בתוכנית גרעין אזרחית".

פיראס מקסד, עמית בכיר במכון לחקר תקשורת המזרח התיכון, טוען: "המלחמה בולמת את מאמצי הנורמליזציה בין ישראל וסעודיה, בין היתר בגלל דעת הקהל בסעודיה. ככל שהיא תימשך, יש לה פוטנציאל להביא להחמרה של דעת הקהל בממלכה. זה משהו שההנהגה הסעודית צריכה לקחת בחשבון". חשוב לציין כי הסעודים ממש לא נמצאים, לפחות בשלב זה, בצד של חמאס. הם לא מצהירים על כך בפומבי, אבל ברור שהם לא יעמדו מאחורי ארגון הטרור.

תגיות:קריקטורהנסראללהחסן נסראללהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה