חדשות בארץ

השופט עמית: הריסת בתי מחבלים - חובתה של המדינה

הרכב של שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט יצחק עמית, דחה את עתירת משפחות המחבלים שרצחו את בת שבע נגרי הי"ד בפיגוע הירי ליד בית אל: "ההריסה היא לא נקמנות ולא טיהור אתני כפי שטענו העותרים"

השופט עמית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופט עמית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הרכב של שופטי בית המשפט העליון, בראשות השופט יצחק עמית, דחה היום (ראשון) את העתירה שהגישו משפחות המחבלים שרצחו את בת שבע נגרי הי"ד בפיגוע הירי בבית אל. המשפחות עתרו לבג"ץ נגד ההחלטה של צה"ל להרוס את הבתים, וטענו כי מדובר "בפעולה נקמנית נגד חפים מפשע".

עמית הדגיש בהחלטתו כי "הריסת בתי מחבלים היא לא נקמנות ולא טיהור אתני, אלא חובתה של המדינה להגן על אזרחיה ולהרתיע מחבלים המבקשים לרצוח ישראלים חפים מפשע".

המחבלים, מוחמד שנתיר ובן דודו צקר שנתיר, ובני משפחותיהם, עתרו לבג"ץ יחד עם המוקד להגנת הפרט. בית המשפט נתן למשפחות המחבלים שבוע לפינוי ולהתארגנות. השופט עמית כתב בהחלטתו כי "העותרים פתחו עתירתם בציטוט של הגדרת המונח 'טיהור אתני' מתוך דו"ח של מועצת הביטחון של האו"ם משנת 1992, וזאת כהקדמה לטענתם כי הפעלת סמכותו של המשיב מכוח תקנה 119 עולה כדי 'טיהור אתני'. טענה זו אין הדעת סובלת, ויש להצר על הקלות הבלתי נסבלת שבה נעשה שימוש במונח זה".

עמית הוסיף: "ייאמר אפוא בקול צלול וברור: בין הריסת בתי מחבלים שביצעו פיגוע טרור רצחני שבו נרצחו חפים מפשע, לבין 'טיהור אתני' – אין דבר וחצי דבר. סמכותו של המפקד הצבאי לפעול מכוח תקנה 119 אושרה על ידי בית משפט זה פעם אחר פעם. בית משפט זה שב והבהיר כי תכליתה של התקנה היא תכלית ראויה של הרתעה, כי השימוש בה אינו בגדר ענישה קולקטיבית וכי הפעלתה היא בבחינת הכרח בל יגונה אל מול המציאות הקשה וגלי הטרור הקטלניים שעמם נאלצת מדינת ישראל להתמודד. לא 'נקמנות', כלשון העותרים, היא העומדת ביסוד הפעלת סמכותו של המשיב, אלא חובתה של מדינה להגן על אזרחיה ולהרתיע מחבלים פוטנציאליים המבקשים לרצוח נפש ישראלים חפים מפשע. דברים אלו עמדו בתוקפם בימים שקדמו למתקפת הטרור הזוועתית שאירעה ביום 7.10.2023, והם עומדים בתוקפם ביתר שאת לאחריה".

בקשה להרוס גם את בית המחבל שביצע את פיגוע הירי בתל אביב

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, חתם על צו הריסה לבית המחבל כמאל אבו בכר בכפר רומאנה. המחבל ביצע את פיגוע הירי בנחלת בנימין בתל אביב, בו נרצח סייר הביטחון של עיריית תל אביב, חן אמיר הי"ד. הצו הוצא לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחת המחבל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה לבג"ץ נגד הצו.

תגיות:בג"ץהריסת בית מחבל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה