חדשות בארץ

דובר צה"ל: שיפא הוא לא היחיד, החמאס בנה מנהרות מתחת לבתי חולים נוספים בעזה

תא"ל דניאל הגרי חשף, בתדרוך בפני התקשורת הזרה, כי מנהרות המשמשות מפקדות ומחסני אמל"ח של החמאס התגלו מתחת לבתי החולים הקטארי והאינדונזי. נתניהו: "לסינוואר לא איכפת מעמו. הוא כמו היטלר קטן"

פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, אמר היום (ראשון) בתדרוך בשפה האנגלית לתקשורת הזרה, כי "חמאס ביצע פשעי מלחמה נגד ישראלים, אבל גם נגד האוכלוסייה בעזה. חמאס משתמש בציניות בפלסטינים בעזה כמגן אנושי. יותר מ-1,000 טילים של חמאס כשלו ונפלו על אוכלוסייה בעזה".

הגרי חשף כיצד חמאס משתמש בבתי חולים ברצועה להוצאת פעולות טרור, בין היתר מבית החולים האינדונזי, וציין גם כי צה"ל חשף מנהרות טרור מתחת לבית החולים הקטארי ברצועה. כזכור, בשבוע שעבר חשף צה"ל את הנעשה מתחת לבית החולים שיפא בעזה, לא מעט בזכות מידע שנאסף מחקירת מחבלי חמאס שנתפסו בידי ישראל.

צה"ל חשף תמונות ומפות שמוכיחות שחמאס בנה בבית החולים שיפא מספר מתחמים תת קרקעיים, המשמשים את ראשי ארגון הטרור להכוונת פעילותו, וכן מנהרה המגיעה לבית החולים ומאפשרת כניסה למפקדת החמאס שלא דרך בית החולים.

בנוסף, בתוך בית החולים קיים מרכז שליטה של בטחון הפנים של חמאס, אשר מאויש באופן רחב בחמושים בשגרה ובחירום, וכן ממוקמת בו מפקדת טרור ממנה מתבצעים הכוונת טרור לירי רקטי, הכוונת כוחות, אחסון אמל"ח, נשקים ותחמושת. בבית החולים 1,500 מיטות וכ-4,000 אנשי צוות, אשר מהווים מגן אנושי לראשי ארגון הטרור חמאס.

המחבלים שנתפסו אמרו בחקירתם לחוקרי השב"כ כי "חמאס משתמשים בבית החולים שיפא כי שם הם מוגנים. שיפא לא יותקף, זה מקום בטוח". הם סיפרו כי קיבלו הוראה שבשעת תקיפה של צה"ל, עליהם להסתתר בבתי חולים, בתי ספר, מבנים של האו"ם וכדומה, כי אלה מקומות "שצה"ל כידוע לא יתקוף".

נתניהו: "לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. סינוואר מתנהג כמו היטלר קטן"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר היום בתדרוך לכתבים כי "לסינוואר לא אכפת מהעם שלו, והוא מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר. העם שלו מעניין אותו כקליפת השום". במהלך ביקור שערך בבסיס חיל האוויר רמון, נפגש נתניהו עם לוחמי צוות אוויר ועם צוותי הקרקע ואמר להם: "האויבים שלנו טעו בנו, הם חשבו שביום פקודה לא יתייצבו. התייצבנו יחד ואנחנו נילחם עכשיו כתף אל כתף. אני רוצה גם שתדעו שלא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו, שיוציאו את זה בכלל מהלקסיקון. אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו. אנחנו פשוט נמשיך עד שננצח אותם, אין לנו אלטרנטיבה".

תגיות:חמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה