חדשות בארץ

דודה של אביגיל בת ה-3 שנחטפה לעזה: "מה היא אוכלת? מי מלטף לה את הראש?"

מחבלי חמאס ירו על הילדה ואביה, אביגיל ברחה לבית השכנים ונחטפה יחד איתם לפני שהוריה נרצחו. דודה סיפר: "היא אסירה בלי תנאים. יש לי מחשבות נוראיות"

מיצג בכיכר דיזנגוף להשבת החטופים (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)מיצג בכיכר דיזנגוף להשבת החטופים (צילום: חיים גולדברג / פלאש 90)
אא

אביגיל היא פעוטה בת 3 שהוריה נרצחו. היא נחטפה לבדה לעזה. אחיה, מיכאל בן ה-9 ועמליה בת ה-6, התחבאו בארון וניצלו. הדוד עמית סיפר לחדשות 12 מה עובר על המשפחה בזמן שהילדה, שהצליחה להימלט לשכנים, נחטפה יחד איתם לאחר שהוריה נורו למוות על ידי המחבלים.

"היא אסירה בלי תנאים, פעוטה בת 3. מה היא אוכלת? מי מלטף לה את הראש כשהיא בוכה? יש מחשבות נוראיות שאני לא מאחל לאף אחד", אמר וסיפר על היום הנורא. "היום הראשון היה כולו בערפל אבל האמת שדי מהר הצלחתי להשיג את אחד הילדים בטלפון. במילים הכי פשוטות הם אמרו לי את מה שהם ראו - 'ירו באבא, ירו באימא וירו באביגיל'. זאת אומרת, בתפיסה שלהם ירו גם באביגיל, כי היא הייתה פשוט על הידיים של רועי. למחרת, השכן של רועי, אביחי ברודץ', התקשר וסיפר לי את מה שהוא יודע - אביגיל הצליחה להשתחרר מהידיים של רועי ורצה אליהם לדירה.

"זה ממש התחיל כמו שאמרנו, בסביבות 6 וחצי בבוקר והנפגעים הראשונים היו ההורים רועי וסמדר. מיכאל באיזושהי תושייה, מצליח לחייג 100, כמובן שהמוקד כבר קרס בשלב הזה, והשיחה עברה למד"א. המוקדנית של מד"א אמרה לו להיכנס לארון".

בשלב זה, עמית יצר קשר עם אחייניו, שעדכנו אותו. "כשאני מצליח לתקשר איתם הם אומרים לי: 'עמית תיכף יבואו לחלץ אותנו, תיכף יבואו להציל אותנו - אל תדאג'. כמובן ששני הילדים הקטנים אינם מודעים לדרמה שמתחוללת בחוץ. הם היו מאוד חזקים כמעט כל הזמן הזה עד שהקשר סופית נותק בסביבות שבע בערב, הם היו מאוד מאוד חזקים".

הוא סיפר לסיום כי מיכאל ועמליה חולצו על ידי צוות לוחמים מיוחד: "הגעתי דרך חברים לצוות שיחלץ אותם, והצוות הזה הגיע אליהם בסביבות השעה עשרה לתשע". בתיעוד נשמעים המחלצים, שמוכוונים על ידי עמית בטלפון, קוראים למיכאל ועמליה לפתוח את הדלת. עמית הנחה אותם לומר להם את שמו כדי שיכניסו אותם: "מתוקה זה עמית, תפתחי", אמר אחד הלוחמים לפני שהוציא אותם.

כעת, האומנים בישראל מתגייסים למען אביגיל. הם הכינו סרטון מרגש, שבו קראו להחזרתה. "אביגיל, אנחנו אוהבים אותך. ילדה מתוקה עם תלתלים שיכולים לכסות את העולם. איפה ילדים בני 3 צריכים להיות ואיפה את עכשיו", אמרו האומנים.

תגיות:עזהחמאסמלחמת חרבות ברזלחטופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה