חדשות בארץ

אגף המודיעין חושף: אלה בכירי חמאס שחיים מחוץ לעזה ומנהלים את הטרור ברצועה

בכירי החמאס יושבים באיראן, קטר, לבנון וטורקיה ומשם מנהלים תקציבים, מכווינים פעילי טרור ומסיתים את דעת הקהל העולמית. זאת בזמן שחמאס מונע מתושבי עזה להתפנות ולהגן על עצמם

צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)צה"ל בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

אגף המודיעין בצה"ל פרסם היום (שני) את רשימת בכירי החמאס, שבזמן שארגונם מונע מתושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה, הם בכלל לא נמצאים באזור, ושוהים במרחק של אלפי קילומטרים מעזה. בעודם מנהלים חיים נוחים, בכירי החמאס מגייסים כספים, מכווינים מחבלים ויוצרים קשרים בינלאומיים, על מנת לשרת את הטרור. כחלק מעבודתם, הם מעורבים בניהול נכסי הארגון, ובגיוס כספים לשיקומו ולבניית הזרוע הצבאית שלו.

על פי דו"ח המודיעין הישראלי, בעזרת סייענים רבים והישענות כלכלית על גורמים עסקיים במדינות השונות, הנהגת החוץ של חמאס מעניקה לארגון לא רק פלטפורמה לפעילות לוגיסטית, אלא גם ליצירת לגיטימציה, ולבניית רשת קשרים בינלאומיים מסוכנת. כחלק מכך, המועצה גם מקיימת מאבקי תודעה ברשתות ובתקשורת, ויוצרת בסיס רעיוני לקיום פעולות הטרור האכזריות.

בצמרת הנהגת החוץ אפשר למצוא היום את ראש ההנהגה, ח'אלד משעל, ואת סגנו מוסא אבו מרזוק, ויחד איתם גם גורמים בכירים נוספים השוהים מחוץ לעזה כמו: יושב ראש חמאס איסמאעיל הניה, וסגנו של יחיא סינואר ח'ליל אלחיה. גם צאלח אלערורי - ראש הנהגת הגדה, פועל מלבנון.

המידע הנתון בידי אגף המודיעין מצביע על כך שחמאס, על ידי הפעלת הנהגת החוץ, מקיים פעילות טרור במדינות מוסלמיות וכן בקהילות מוסלמיות במערב בארבע זירות מרכזיות: לבנון, טורקיה, קטר ואיראן.  לא פחות מרבע מחברי הלשכה המדינית של חמאס ברצועת עזה שוהים בארבע המדינות האלו, ומשם, הרחק מאזורי הקרבות - מושכים בחוטי ארגון הטרור.

תגיות:חמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה