חדשות בארץ

נעצרה קרובת משפחתו של מחבל, שהיה שותף לרצח נועה לזר הי"ד - הביעה תמיכה בחמאס

כנגד המסיתה, שמעצרה הוארך, הוגש כתב אישום. בצפון נעצר עורך דין מוכר ובירושלים דרשן במסגד. הכנסת תצביע על אישור החוק האוסר "צריכת פרסומי טרור"

הרס בבארי (צילום: Yossi Zamir/Flash90)הרס בבארי (צילום: Yossi Zamir/Flash90)
אא

משטרת המחוז הצפוני עצרה היום (שני) עורך דין מוכר תושב שפרעם, בן 52, פעיל פוליטי, שהביע הזדהות עם ארגון הטרור חמאס וקרא להשמדת ה"כובש". מחומר החקירה שנאסף נגדו עולה כי החשוד פרסם דברי שבח ותמיכה בארגון, ורשם כי "חמאס נתן מכה שתשכיח את ההפסדים הערביים". החשוד הובא בפני שופט בית משפט השלום בעכו, שהאריך את מעצרו עד ליום רביעי הקרוב.

במחוז הדרומי הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד לייל תמימי, תושבת אילת בת 23, בגין הסתה לטרור. הנאשמת היא קרובת משפחה של עודאי תמימי, מחבל אשר ביצע פיגוע במסגרתו נהרגה החיילת נועה לזר בשנת 2022, ולאחר מכן היה מעורב בניסיון פיגוע נוסף ונהרג במהלך חילופי אש עם מאבטחים.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענבל חיים, ביום הטבח העלתה הנאשמת תמונה של קרוב משפחתה, יחד עם מייסד ארגון הטרור "גוב האריות" ולצד מספר מחבלים נוספים, וכתבה: "מה היה קורה אם הייתם איתנו".

היחידה המרכזית במחוז ירושלים עצרה לחקירה דרשן תושב ג׳בל מוכבר, בחשד שהסית לאלימות ולטרור מתוך מסגד בבית צפאפא. בין היתר אמר בדרשה: "אל תהיו עצובים ואל תצטערו על מספר ההרוגים שלהם". בנוסף קרא למנהיגי מדינות ערב להצטרף למלחמה נגד ישראל ואמר: "איפה אלו שהתכוננו לפני זמן, איפה איראן, איפה חיזבאללה ואיפה הצבא של בשאר, אבדה להם המפה של ירושלים ולא נשאר ממנה כלום…יהודים שקרנים בפרסומות שלהם ובחדשות שלהם ובגיבורים שלהם, ראו רק שיח אחד בבית הלבן וזהו. שאלוהים ישבור להם את הצורה, שאלוהים יהרוס להם את הערים שלהם, ושאלוהים יפריד ביניהם".

היום הוגשה נגדו הצהרת תובע לקראת כתב אישום ומעצרו הוארך. זהו הדרשן השלישי שנעצר לחקירה במחוז ירושלים מאז תחילת המלחמה, בחשד להסתה במסגדים, כשנגד שני האחרים כבר הוגשו כתבי אישום.

הצעת החוק לשנת מאסר למי שיצרוך פרסומי טרור אושרה לקריאה שנייה ושלישית

ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת שנת מאסר לאדם שיצרוך באופן שיטתי פרסומים של חמאס ודאע"ש. האיסור כולל דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור. עם זאת, צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או למטרה כשרה לא תהיה צריכה אסורה. במהלך הדיונים הוסיפה הוועדה למבחן הצריכה השיטתית והמתמשכת, נסיבה המעידה על הזדהות עם ארגון הטרור.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהסתה לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה