חדשות בארץ

נתניהו בריאיון ל-ABC: "הפסקת אש תהיה רק אם חמאס ישחרר את בני הערובה"

ראש הממשלה התראיין לרשת האמריקנית והשיב לשאלות בנוגע ללחימה וליום שאחרי. נשאל אם הוא לוקח אחריות והשיב: "האחריות של הממשלה היא להגן על האזרחים, והיא בבירור לא עמדה בכך"

נתניהו (צילום: DANA KOPEL/POOL)נתניהו (צילום: DANA KOPEL/POOL)
אא

רשת החדשות ABC האמריקנית פרסמה היום (שלישי) קטעים מריאיון שהעניק לה אמש ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הריאיון המלא ישודר הלילה.

נתניהו השיב לשאלות בנוגע ללחימה, צדקתה, היום שאחרי וגם, נשאל אם הוא לוקח אחריות על אי הידיעה שבכוונת החמאס לבצע תקיפה אכזרית בשמחת תורה.

לאור ידיעות בארה"ב כי לא מעט גורמים בממשל ביידן, כמו גם במדינות נוספות, קוראים להפסקת אש הומניטרית, השיב ראש הממשלה: "הפסקת אש תהיה רק אם חמאס ישחרר את בני הערובה". עם זאת, לא שלל הפוגות "טקטיות" להכנסת סיוע הומניטרי, "הפוגות של שעה פה, שעה שם. היו לנו כאלה בעבר, אני מניח, נבדוק את הנסיבות כדי לאפשר הכנסה של סחורות הומניטריות או הוצאה של החטופים שלנו, של חטופים אינדיווידואליים. אבל אני לא חושב שהולכת להיות הפסקת אש כללית". בכל מקרה, הוסיף, "אם תוכרז הפסקת אש כללית, זה יפגע במאמץ המלחמתי שלנו, זה יפגע במאמץ שלנו להחזיר את החטופים שלנו, מפני שהדבר היחיד שעובד עם הפושעים האלה בחמאס הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים".

על התוכניות לעזה של אחרי המלחמה אמר: "ישראל תהיה בעלת האחריות הביטחונית ברצועה לתקופה בלתי-מוגדרת. משום שראינו מה קורה כשאין לנו שליטה כזו. כשאין לנו אחריות ביטחונית כזו, יש לנו התפרצות של טרור חמאסי בהיקף שלא יכולנו לדמיין".

נתניהו נשאל אם כראש ממשלה הוא נושא באחריות, והשיב כי "יהיו שאלות קשות, ואני אהיה בין הראשונים לענות עליהן. האחריות של הממשלה היא להגן על האזרחים, והיא בבירור לא עמדה בכך. זה יתברר אחרי המלחמה, יהיה זמן לזה. עלינו להחליט מה לעשות אחרת בפעם הבאה. עכשיו יש לנו מטרה אחת - לנצח את המלחמה. אני לא מתעסק בגורל האישי שלי אלא בגורל המדינה".

תגיות:בנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה