חדשות בארץ

פוניתם בשל המלחמה? חוק חדש יאסור על פיטוריכם מהעבודה

עובדים שפונו מהבית בשל המלחמה, בני משפחות של חטופים או נעדרים, וייתכן גם של הרוגים – כל אלו יהיו מוגנים במשך שלושת החודשים הקרובים מפיטורים. זוהי הצעת החוק החדשה של שר העבודה

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

אם פוניתם מהבית בשל המלחמה, ואתם חוששים שתפוטרו מהעבודה, תוכלו ככל הנראה להסיר דאגה זו מליבכם. תיקון חוק חדש שאושר השבוע על ידי ועדת השרים לחקיקה, דן בדיוק בנושא זה. מדובר בתיקון שהוביל שר העבודה יואב בן צור, ונועד כדי להעניק הגנה לעובדים בזמני חירום. לפי הצעת החוק, ייאסרו פיטורי עובדים שפונו או התפנו מבתיהם. החוק יחול גם על בני משפחות החטופים והנעדרים, וכן על החטופים והנעדרים בעצמם.

השר הסביר כי "משרד העבודה מגן על מעמדם של העובדים בישראל בזמני שגרה כמו גם בזמני חירום. בימים אלו אנו פועלים בכל האמצעים כדי להבטיח הגנה מרבית לזכויות המפונים מהדרום והצפון, בני משפחות השבויים, הנעדרים והמשפחות השכולות". השר גם הבטיח: "משרד העבודה ימשיך לפעול בכל החזיתות כדי לשמור על רציפות תפקוד המשק, תוך שמירה מלאה על מטה לחמם של העובדים".

מדובר בחוק שהוא למעשה הוראת שעה שעומדת להיות תקפה במשך שלושה חודשים, כשקיימת אפשרות להארכה על ידי שר העבודה. בנוגע להגדרת "קרובי משפחה של הנעדרים והחטופים" הוסבר כי תחתיה נכללים עובדים שהם בנים, אחים, בני זוג או הורים של נעדרים, שבויים או חטופים. כמו כן צוין בדברי ההסבר להצעת החוק, כי צפויה להיעשות חשיבה על הרחבת ההגנה בחוק כדי שתכלול גם בני משפחות הרוגים כתוצאה מפעולות המלחמה, שאף הם יהיו מוגנים מפיטורים במסגרת חוק זה.

תגיות:עבודהפיטורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה