חדשות בארץ

מטח של טילים לעבר צפון הגולן; אלוף פיקוד דרום: "המשימה ברורה - לפרק את החמאס"

כ-20 טילים נורו לעבר יישובים בצפון הגולן, אזור מוצב החרמון ויישובים בגליל העליון המזרחי. צה"ל הגיב בירי ארטילרי. אלוף פיקוד הדרום העזה: "אנו נלחמים לראשונה בעשרות השנים האחרונות בלב ליבת הטרור"

אלוף פיקוד הדרום בעזה (צילום: דובר צה"ל)אלוף פיקוד הדרום בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

20 טילים שוגרו לפנות ערב (שלישי) לעבר צפון הגולן, אזור מוצב החרמון ויישובים בגליל העליון המזרחי. צה"ל הגיב בירי לעבר מקורות הירי. תחילה סברו בצה"ל כי הירי בוצע מכיוון סוריה, אולם לאחר זיהוי מקורות הירי הוברר כי הוא בוצע מדרום לבנון, באזור משולש הגבולות, ישראל-סוריה ולבנון. מרביתה טילים נפלו בשטחים פתוחים ושישה יורטו.

בשעות הבוקר לוחמי ההגנה האווירית יירטו מטרה אווירית חשודה שזוהתה בגבול לבנון בטרם חדרה לשטח ישראל. כמו כן, מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל במרחב עראמשה. לא דווח על נפגעים וכוחות צה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מקור הירי בשטח לבנון.

לאחר כמעט יממה ללא ירי מעזה לעבר לכיש, שיגרו ארגוני הטרור טילים לעבר אשדוד. לא דווח על נפגעים אולם אותרו מספר זירות של נפילת שרידי רקטות.

צה"ל מגביר את האחיזה סביב העיר עזה. הוא אפשר גם היום לאוכלוסייה העזתית לצאת מהעיר לכוון דרום. בנוסף אישרה ישראל לאיחוד האמירויות להקים בית חולים שדה "בשטח הביטחון", בדרום מערב הרצועה. חמישה מטוסים מאבו דאבי, בתוכם ציוד רפואי וצוותים רפואיים, נחתו באל עריש שבמצרים והיום יכנסו לעזה.

אלוף פיקוד הדרום, ירון פינקלמן, מסר אחר הצהריים הצהרה לתקשורת ועדכן לגבי הלחימה בתוך הרצועה: אנו נלחמים בשעות הללו במרכזים המשמעותיים ביותר של רצועת עזה. לראשונה בעשרות השנים האחרונות צהל בלב ליבה של העיר עזה, בלב ליבת הטרור. לנגד עינינו כל העת החטופים שמוחזקים בשבי החמאס. השבתם - היא מצפן עבורנו".

פינקלמן הוסיף כי הלוחמים מטפלים במנהרות וחושפים פירים בשטח הרצועה. בהערכת המצב עם אלוף הפיקוד השתתף גם קצין ההנדסה הראשי, תת-אלוף עידו מזרחי. "המשימה ברורה - לפרק את ארגון החמאס. זה ידרוש זמן, ונעשה זאת במגוון דרכים שאנחנו שוקדים עליהן גם עכשיו, עד שנשלים את המשימה" – סיכם פינקלמן.

תגיות:צה"למלחמת חרבות ברזלנפילת טילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה