חדשות בארץ

מזכ"ל האו"ם נגד ישראל: קורא להפסקת הלחימה בלי לגנות את חמאס

אנטוניו גוטרש האשים את ישראל בהפרת החוק ההומניטרי. משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים: "עזה קרובה ל'נקודת שבירה' בשל המחסור בדלק". השגריר גלעד ארדן: "המזכ״ל איבד את המצפן המוסרי שלו"

מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)מזכ"ל האו"ם (צילום: Flash90)
אא

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, ממשיך בקו האנטי ישראלי שלו ואליו מצטרפים היום (שלישי) עוד ועוד מוסדות של הארגון. משרד האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים (OCHA) הודיע כי המצב בעזה קרוב ל"נקודת שבירה", בשל המחסור בדלק ברצועה. לפי המשרד, 569 משאיות עם סיוע הומניטרי נכנסו לרצועה מפרוץ המלחמה, ואף אחת מהן לא הכילה דלק.

כזכור, ישראל מסרבת לאפשר הכנסת דלק לרצועה מחשש שיגיע לידי החמאס, שייעשה בו שימוש למטרותיו. גורמים ישראלים הוכיחו בימים האחרונים שהחמאס מחזיק במלאי דלק עצום, ואין מחסור של דלק ברצועה. עם זאת, ישראל לא הביעה התנגדות עקרונית להכנסת דלק לדרום הרצועה, בבוא העת, למטרות אזרחיות, ותחת פיקוח.

הודעת משרד האו"ם לא מפתיעה, בשל הקו שכאמור מוביל גוטרש. האחרון שב וקרא להפסיק את הלחימה בעזה מבלי לגנות את החמאס על מעשי הטבח. לדבריו, "עזה הופכת לבית קברות לילדים. ההגנה על אזרחים צריכה להיות בעלת חשיבות עליונה. הפעילות הקרקעית של צה"ל וההפצצות המתמשכות פוגעות באזרחים, בתי חולים, מחנות פליטים, מסגדים, כנסיות ובמתחמים של האו"ם. מבוצעות הפרות ברורות של החוק ההומניטרי הבינלאומי".

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, שב על קריאתו למזכ"ל להתפטר מתפקידו: "מזכ״ל האו״ם, שגילה הבנה לטבח ולשחיטה של חפים מפשע על ידי החמאס, ושלא פותח כל נאום בקריאה למחבלי החמאס להסגיר את עצמם ולשחרר את החטופים, בכדי לסיים את המלחמה- הוא מזכ״ל שאיבד את המצפן המוסרי שלו ואסור שיישאר אפילו דקה אחת נוספת בתפקידו. כל נציג או״ם שעושה את ההקבלה המוסרית השקרית, בין ארגון טרור אכזרי המבצע פשעי מלחמה, לבין דמוקרטיה שומרת חוק, מעיד על עצמו שהוא בעל מוסר רקוב".

תגיות:האו"םאנטוניו גוטרשמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה