חדשות בארץ

בלי בושה: מנהל בית הספר זימן לשיחה תלמידים שהתעטפו בדגל ישראל

מנהל תיכון עירוני ד', אורי לס, זימן לשיחה תלמידים שהתעטפו בדגל בטענה שהדבר עלול להיחשב "לאומני ופוגעני". לס: "יזמתי את השיחה לאור פניות שהגיעו". ההורים: "בקפלן מותר וכאן לא?". משרד החינוך: "הנושא בבדיקה מעמיקה. מעודדים הצגת והנפת דגל הלאום"

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

מנהל תיכון עירוני ד' בתל אביב, אורי לס, זימן לשיחה שלושה תלמידים שהגיעו לבית הספר כשהם עטופים בדגל. לדבריו, הדבר "עלול להיחשב לאומני ופוגעני". בהמשך, התלמידים התחייבו לכתוב הודעה שבה יסבירו את "מהות האחריות שקיבלו על עצמם ואת הטעות שעשו".

בנוסף, לס זימן לשיחה תלמידים נוספים שהתלוננו עליהם בטענה שמדובר ב"אקט לוחמני". המתלוננים בחרו שלא להגיע לשיחה, אך המנהל הבהיר כי הוא מתנגד להתעטפות בדגל בנימוק שהדבר "עלול להיחשב לאומני ופוגעני".

הזימון לשיחת הבירור עורר מהומה. "מספר תלמידים ועובדים ראו את ההתעטפות בדגל ישראל כאקט פוגעני, ולכן היה לי חשוב לשוחח עם התלמידים על המשמעות והתחושות שעלו מהאקט שלהם", כתב לס להורים. "קיימתי שיחה עם שלושת התלמידים כאשר ההתעטפות בדגל הייתה הנושא, ואני זה שיזמתי אותה לאחר הפניות שהגיעו".

לס הסביר כי "השיחה היתה פתוחה וערכית, ולא עסקה ב'מה מותר ומה אסור'. לא שללתי מהם את האפשרות להתעטף בדגל ישראל, אלא הסברתי להם שהפעולה הזה נתפסה בעיני תלמידים ועובדים בבית כאקט לאומני ופוגעני. אחד התלמידים אפילו הסכים איתי". הוא טען כי העלו יחד את האפשרות לרכוש דגלי ישראל לתלמידים כדי לציין חודש לטבח: "הסכמתי עם הדברים וכך גם הסתיימה השיחה".

יחד עם זאת, הורים הביעו זעם בעקבות קיום השיחה. אחת האמהות סיפרה לאתר N12: "אני עדיין לא מבינה איך הסתובבות עם דגל ישראל יכולה להיפרש כמסר לאומני ופוגעני. למה אורי (המנהל) לקח לשיחה דווקא ילדים שהסתובבו עם הדגל, ולא את אלה שזה הפריע להם? בעבר היו תלמידים שהגיעו לבית הספר עטופים בדגלים של פלסטין, מעניין למה לא הפריע לו אז. מותר להתעטף בדגלי ישראל בהפגנות בקפלן, ומותר להתעטף בדגלי ישראל במלחמה. זה אף פעם לא לאומני ואף פעם לא פוגעני".

ממשרד החינוך נמסר: "הנושא בבדיקה מעמיקה מול המחוז ובית הספר. מדיניות המשרד היא עידוד הצגת והנפת דגל הלאום, על אחת כמה וכמה בעת מלחמה".

תגיות:משרד החינוךדגל ישראלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה