חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: נשקלת הפוגה בלחימה תמורת שחרור 15 חטופים

גורמים בממשל הנשיא ביידן אמרו לתקשורת בארה"ב כי הנשיא ביקש מנתניהו הפוגה בלחימה בעזה. אחת ההצעות שהועלו: שלושה ימי הפסקת לחימה תמורת שחרורם של 15 עד 20 חטופים. ישראל טרם השיבה

תפילה בכותל למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)תפילה בכותל למען החטופים (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

גורמים בממשל ביידן אמרו הלילה (בין שלישי לרביעי) לתקשורת בארה"ב שהנשיא ג'ו ביידן, במהלך שיחתו אמש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקש מישראל להסכים להפוגה בלחימה. האמריקנים מבקשים לבחון הצעה שעלתה ביממה האחרונה, לפיה ישראל תסכים להפסקת לחימה בת כשלושה ימים בתמורה לשחרורם של 15 עד 20 מהחטופים. בימים האלה החמאס "התחייב" להעביר רשימה מסודרת של כל החטופים הנמצאים בעזה.

גורמים בישראל השיבו כי אין לסמוך בשום פנים על החמאס. בישראל התקבלו מספר הצעות לגבי עסקאות שעשויות לסייע לשחרור חטופים, אך טרם התקבלה החלטה. חבר הקבינט גדעון סער אמר הבוקר בגל״צ כי "העיקרון שחשוב לעמוד עליו הוא שכל הפוגה הומניטרית או הפסקת אש זמנית תהיה קשורה בשחרור החטופים שלנו. אין סיבה להוריד מהלחץ הצבאי שלא בהקשר הזה".

בישראל מעוניינים בעסקה רחבה לשחרור חטופים ונערכו ביממה האחרונה פגישות עם ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, שנשלח על-ידי נשיא ארה"ב לשיחות עם ישראל וקטאר. מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים התייחס להודעת נשיא ארה"ב כי הוא תומך בהפוגה זמנית: "אנו תומכים בכל יוזמה להפוגה זמנית תמורת שחרור החטופים. מטה המשפחות דורש מממשלת ישראל לעמוד על העקרון שכל הפוגה בלחימה, למשך זמן קצר או ארוך, תותנה בשחרור מיידי של החטופים. המטה מתנגד בתוקף לכל הפוגה תמורת שיחות שתכליתן משיכת זמן ולוחמה פסיכולוגית במשפחות החטופים".

נציגי משפחות החטופים נפגשו אמש עם ראשי בית הנבחרים האמריקני, בהם יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון, מנהיג סיעת הרוב הרפובליקנית סטיב סקליס ומחוקקים אמריקנים נוספים, בגבעת הקפיטול שבארצות הברית. בנוסף נפגשו עם שגריר קטאר בלונדון.

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח אמש עם סגנית נשיא ארצות הברית, קמלה האריס, אשר ביקשה להביע את הזדהותה עם ישראל, ביום שבו המדינה מציינת חודש למעשי הזוועות שביצעו מחבלי החמאס ב-7 באוקטובר.

מבית הנשיא נמסר כי הרצוג ציין כי השבתם המיידית והבלתי מותנית של החטופים היא דאגתה המרכזית של מדינת ישראל. הוא חזר על הצהרתו של ראש הממשלה נתניהו, לפיה לא תהיה הפסקת אש ללא שחרור החטופים שבידי החמאס, ביניהם נשים, גברים, קשישים, ילדים ותינוקות, כשהקטן בן עשרה חודשים בלבד.

הנשיא חזר על מחויבותה של ישראל לאספקת סיוע הומניטרי לעזה בעוד שמנגד נמנעת מהצלב האדום גישה לחטופים הישראלים, ולא נמסר פרט מידע על מצבם.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה