חדשות בארץ

שרי החוץ של פורום ה-G7: מגנים את החמאס וקוראים לשחרור החטופים

הבעת תמיכה בישראל מצד שרי החוץ של הפורום הכלכלי, שאמנם קראו להפוגות, אבל לא להפסקת אש. מסרו בהצהרה משותפת: "זכותה של ישראל להגן על עצמה". תגובות ראשונות בישראל לקריאת ממשל ביידן להפסקת אש

לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)לחימה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

שרי החוץ של קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) הביעו היום (רביעי) תמיכה בישראל וגינו את החמאס.

לפי הצהרת שרי החוץ, שפורסמה בתום פגישה שקיימו בטוקיו, יפן, ולמרות הקריאה להפוגות, הם נמנעו מלקרוא להפסקת אש והביעו את דעתם כי לישראל זכות להגן על עצמה בהתאם לחוק הבינלאומי. כמו כן קראו לשחרור כל החטופים.

פורום ה-G7 הוא ארגון כלכלי בינלאומי שכולל 7 מדינות: ארצות הברית, קנדה, יפן, גרמניה, צרפת, איטליה ובריטניה. מדינות אלו ביחד מייצגות כ-54% מהעושר הלאומי העולמי נטו. הארגון דן באמצעות הכינוסים השונים במגוון נושאים כגון תחום הכלכלה, המדיניות והחברה. בעבר הוא נקרא G8 וכלל את רוסיה, אך זו הושעתה ממנו עקב המלחמה באוקראינה.

לצד ההצהרה המשותפת, שר החוץ הבריטי, ג'יימס קלברלי, אמר כי בריטניה תומכת בפתרון שתי המדינות בסיום המלחמה בין ישראל לחמאס. לדבריו, "בטווח הזמן הקרוב זה בלתי נמנע שישראל, שכוחותיה נמצאים בתוך רצועת עזה, תישא באחריות הביטחונית במקום. אך ברגע שהדבר יתאפשר, יצטרך להתבצע מהלך לטובת הנהגה פלסטינית אוהבת שלום".

בישראל לא מתלהבים מהצעת ביידן להפסקת אש

בישראל מביעים התנגדות לדרישת נשיא ארה"ב ג'ו ביידן להפסקות אש הומניטריות ברצועת עזה, בטענה כי הזמן ישמש את חמאס להתארגן נגד חיילי צה"ל – מה שעלול להוביל לפגיעה בהם.

בתגובה לדרישתו של ביידן, ח"כ דני דנון (הליכוד) כתב הבוקר בחשבון ה-X שלו: "כבוד הנשיא ביידן, אנחנו מעריכים את תמיכתה של ארה"ב – אבל בדיוק כפי שארה"ב לא עצרה במלחמתה נגד הרוע של אל-קעידה, כך אין סיבה שגם אנחנו נעצור מול מחבלי חמאס. כל הפוגה משמעותה זמן למחבלים להתארגן ולפגוע בכוחותינו. אסור לנו לעצור את הלחימה – אפילו לא לרגע אחד".

גם ראש המל"ל לשעבר מאיר בן שבת, הביע התנגדות לדרישה, והזכיר את המחיר ששילמה ישראל על הפסקות אש "הומניטריות" במבצע "צוק איתן" בשנת 2014. בן שבת אמר כי "חמאס ינצל את הפסקת האש כדי להיערך ולפגוע בכוחותינו. הפסקת האש תאפשר לשפר את התמונה שבידיו, לזהות נקודות תורפה והזדמנויות מול כוחותינו, למלכד מבנים וצירי תנועה, ולשנע לוחמים ואמצעים. במהלך 'צוק איתן' שילמנו מחיר דמים יקר בהפוגה הומניטרית שהתקיימה בחסות האו"ם. כאשר חטופינו מוחזקים ברצועת עזה ללא גישה של הצלב האדום וללא זכויות הומניטריות בסיסיות, לא נכון לאפשר הפוגות כאלה".

גם במטה משפחות החטופים והנעדרים הביעו התנגדות נחרצת להפסקות אש, שלא יובילו בהכרח לשחרור החטופים מרצועת עזה. "לא תהיה הפסקת אש הומניטרית בלי התקדמות לשחרור החטופים", נמסר מהמטה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא לדברים השבוע, באומרו כי "לא יהיו הפסקות אש בלי החזרת החטופים. לא לצורך שיחות – רק בהחזרתם".

 

תגיות:G7מלחמת חרבות ברזלהפסקת אש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה