יהודה אייזיקוביץ

טבעת החנק האנטישמית בעולם הולכת ומתהדקת – חייבים לעלות לישראל עכשיו

האנטישמיות משתוללת ברחבי העולם ויהודים חשים מאוימים בכל מקום. האיום הקיומי על יהודי התפוצות רק הולך וגובר –  חייבים להתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי

אא

שלוות השבת בקהילה היהודית בעיר ליון שבצרפת הופרה באחת כאשר גבר פרץ את דלת ביתה של יהודייה מקומית, דקר אותה באכזריות מספר פעמים ונמלט. כוחות המשטרה שהגיעו לזירה מצאו על דלת הבית ציור של צלב קרס, שרוסס בידי הפורץ. על פי רשויות הבריאות, לא נשקפת סכנה לחייה של האישה.

לפחות לא הפעם.

על פי נתוני ממשלת צרפת, חל זינוק משמעותי בתקריות האנטישמיות במדינה מאז הטבח הנורא ביישובי הדרום בישראל: לא פחות מ-1,040 אירועים אנטישמיים, שבעקבותיהם נעצרו 486 פורעים - מספר שיא מאז שהחל מעקב בנושא.

לאחרונה אנטישמים גם סימנו עשרות בתים ועסקים של יהודים בפריז ובברלין, כשריססו עליהם סמלי מגן דוד. החשש והחרדה בקרב היהודים מתעצמים, כאשר איש אינו יודע היכן ומה יהיה הצעד הבא של חורשי רעה האנטישמיים.

העלייה הדרמטית בתקריות האנטישמיות מתרחשת בכל רחבי אירופה. בשל כך, נציבות האיחוד האירופי טרחה לפרסם הצהרה מיוחדת לפיה המצב כיום "מזכיר כמה מהתקופות האפלות ביותר בהיסטוריה. יהודי אירופה היום שוב חיים בפחד". הנציבות הצהירה גם כי "בזמנים קשים אלה האיחוד האירופי עומד לצד הקהילות היהודיות שלו. אנו מגנים את המעשים הנתעבים הללו בצורה החריפה ביותר, הם יוצאים נגד כל מה שאירופה מייצגת".

ההצהרה, חשובה ככל שתהיה, לא ממש משנה משהו ובוודאי לא תשפר את המצב בשטח. שכן בין הצהרות רשמיות ליכולת של השלטונות להגן על הקהילות היהודיות - המרחק רב.

הנה, רק לפני פחות מחצי שנה יצאו אלפי אזרחים צרפתים ממוצא אסלאמי לרחובות פריז והפגינו בתגובה להריגת צעיר מוסלמי בידי שוטרים. ההפגנות נמשכו מספר ימים והפכו להתפרעות המונית שכללה שריפת מבנים ומכוניות, השחתת תחנות אוטובוס, ביזה, ירי של אש חיה לעבר תחנות משטרה ועוד.

כוחות הביטחון הצרפתיים ניסו לשווא להילחם במפגינים האלימים ולפזרם בגז מדמיע. בפועל, העימותים התרחבו והגיעו למרסיי ולערים נוספות בצרפת.

עכשיו, תדמיינו מה יקרה כאשר מאות אלפי תומכי החמאס, שמפגינים בימים אלה בערים המרכזיות באירופה, יחליטו לפתע לשפוך את זעמם על הקהילות היהודיות המקומיות ולפגוע בהן פיזית. הם ידהרו  ברחובות וישתוללו בטירוף רצחני – ומי יעצור אותם כאשר אירוע כזה, חלילה, יקרה? איך בדיוק כוחות המשטרה יגנו על היהודים?!

התרחיש הזה לא מנותק מהמציאות. הרי רק לפני חודש למדנו על בשרנו בדרך הכואבת ביותר, שלתאוות הרצח אין גבול ושנאת היהודים היא מעבר לכל דמיון אנושי. מי שמנסה להרגיע את עצמו במחשבה שהאירועים האנטישמיים הנוכחיים הם רק גל זמני שידעך עם הזמן - אינו אלא טועה. העתיד של היהודים באירופה אינו מבשר טובות, והוא הולך להיות קודר ומסוכן אף יותר. על פי מחקרים שנעשו על הדמוגרפיה המוסלמית באירופה, עולה כי מספרם של המוסלמים יגדל בהתמדה ובשנים הקרובות הם צפויים להגיע לשיעורים של 20% ו-30% מכלל האוכלוסייה במדינות האירופאיות הגדולות. המשמעות היא שהחשיפה של יהודים לפגיעה מצד גורמים פונדמנטליסטים רק תגדל באופן קיצוני.  

גם בארה"ב, בה חלקם של המוסלמים קטן יחסית ביחס לאוכלוסייה הכללית, השפעתם המזיקה מורגשת. זאת בזכות תמיכתם הנלהבת של חוגי השמאל והפרוגרסיביים בקיצונים המוסלמים, שכוללת התעלמות מופגנת של מוסדות אקדמאיים מפורסמים ממעשיהם והצהרותיהם של סטודנטים אנטישמיים, ובנוסף גם תמיכה אקטיבית של אנשי אקדמיה בפגיעה ביהודים. התמיכה הזאת מלבה ומעודדת את תוקפנותם ותעוזתם של גורמים רדיקליים, שחשים בטוחים להטיל את חתתם על יהודים בקמפוסים וברחובות. השבוע התדרדר המצב לכדי רצח מזעזע, כאשר מפגין פרו-פלסטיני בלוס אנג'לס תקף באלימות יהודי בשם פול קסלר, שהתמוטט ולאחר זמן קצר נקבע מותו.

אף יהודי שחי בחו"ל אינו יכול לדעת היכן ומתי הוא יותקף, וחמור מכך - גם כאשר יותקף, כלל לא בטוח שמישהו יבוא לעזרתו. אסור שהשקט היחסי בימי שגרה יטעה אותנו; מתחת לפני השטח שנאת היהודים ממשיכה לרתוח ולבעבע כל הזמן, וההתפרצות האנטישמית הבאה בוא תבוא. זה רק עניין של זמן.

המקום היחיד שיהודי יכול לחוש בביטחון יחסי הוא בארץ ישראל, כאשר הוא מוקף באנשים שהם ממש כמו משפחה - יהודים כמותו, שיעמדו לצידו ויחושו לסייע לו בכל פעם שיזדקק לעזרה.

למרות הקשיים שמאפיינים את החיים בישראל, עדיין זהו המקום הנכון עבור כל יהודי, כפי שהסביר זאת רבה הראשי הבלתי נשכח של בריטניה - הרב יונתן זקס ז"ל: 

"אפשר לחיות חיים יהודיים במנצ'סטר ובמונסי, במדריד ובמינסק – אך תמיד תהיה זו חוויה גדומה וקטומה. רק בישראל יהודים מנהלים את חייהם בשפת המקרא, במסגרת זמנים המוגדרת על פי הלוח העברי, ובמרחב רווי היסטוריה יהודית. רק בה הם רוב. רק בה הם יכולים לבנות משק, סביבה ומערכת ממשל על יסוד ערכים יהודיים. רק בה לבדה יכולה היהדות להיות מה שהיא נועדה להיות: לא רק קוד התנהגות ליחידים, אלא גם, ואפילו בעיקר, מתווה-יסוד של חברה.

"ההיסטוריה לימדה אותנו כי מיזם בנייתה של חברה בריבונות הק-ל בְּארץ כה פגיעה הוא אסטרטגיה של סיכון גבוה. ובכל זאת, זה ארבעת אלפים שנה יודע עם ישראל שהסיכון כדאי. כי רק בארץ ישראל אלוקים קרוב כל כך שאפשר להרגישו בשם וברוח, לחוש אותו מעבר לגבעה ממש, לשמוע את קולו בדקדוק הדיבור היומיומי, לנשום את שכינתו באוויר השחר הרענן, ולחיות, מתוך סכנה אך בביטחון של אמונה, בצל כנפיו".

יהודי חו"ל, אל תחכו עד שיהיה מאוחר מדי - הזמן לעלות לארץ ישראל הוא עכשיו!

תגיות:אנטישמיותיהודה אייזיקוביץעלייה לארץ ישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה