חדשות בארץ

בג"ץ מנע קיום תהלוכת מחאה נגד המשך הלחימה

שופטי בג"ץ קיבלו את עמדת המשטרה והפרקליטות ודחו עתירה שהוגשה על ידי מפלגת חד"ש וארגון עדאלה, לאשר קיום תהלוכה באום אל-פחם ועצרת בסחנין. המדינה טענה: "יש לאסור הפגנות שעלולות להביא להתלקחות כוללת"

השופטת יצחק עמית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)השופטת יצחק עמית (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

הרכב שופטי בג"ץ, בראשות השופט יצחק עמית, דחה היום (רביעי) עתירה שהוגשה על ידי מפלגת חד"ש וארגון עדאלה, להורות למשטרה לאשר קיום תהלוכה באום אל-פחם ועצרת בסחנין, נגד המשך המלחמה בעזה. בית המשפט הדגיש כי לא מדובר באיסור גורף על קיום הפגנות בזמן מלחמה, אלא בהחלטה שהתקבלה בנסיבות קונקרטיות.

השופטים הסבירו כי מדינת ישראל "נמצאת במצב חריג עד מאוד שכמותו לא ידעה שנים רבות, מלחמה שבה גם העורף מאוים והפך לחזית. על רקע זה, בית המשפט נתן משקל רב לטענת המשטרה בדבר אילוצי כוח אדם במחוז הצפון ובמחוז החוף - שני מחוזות המעורבים בפעילות המלחמתית בזירה הצפונית - זירה שבימים אלה סופגת מעת לעת רקטות שנורות מלבנון על אזורים שונים".

פרקליטות המדינה שהתנגדה לעתירה וייצגה את המשטרה טענה כי "יש לאסור הפגנות נגד המלחמה שעלולות להביא להתלקחות כוללת ולפגיעה קשה ורצינית בסדר הציבורי, ובשלום הציבור וביטחונו".

המשטרה אסרה על קיום תהלוכה דומה באום אל פאחם בשבוע שעבר וכוחות גדולים פיזרו את ההתקהלות בטרם החלה. המשטרה ציינה בתגובתה לבג"ץ כי "היא בחנה חלופות שיצמצמו ככל הניתן את הפגיעה בחופש הביטוי ובחופש ההפגנה, אך לא מצאה שיש חלופות היכולות למנוע כעת את הסיכון המשמעותי ומידת הסיכון הגבוהה להתלקחות הנובעים מהן. מדובר בהחלטות המסורות לשיקול דעתה המקצועית של המשטרה, האומרת שקיבלה אותן תוך הכרה בחשיבותן של מחאות ובפרט בזמן מלחמה ותוך איזון נאות בין השיקולים השונים".

כזכור, שבועיים לאחר פרוץ המלחמה בעקבות הטבח שביצעו מחבלי החמאס בעוטף, התקיימה תהלוכת מחאה בלתי חוקית באום אל פאחם. במסגרתה הושמעו "קריאות ישירות לביצוע מעשי טרור" ונזרקו אבנים על שוטרים.

בשבוע שעבר מנעה המשטרה הפגנה באום אל פאחם שאורגנה על ידי "הוועד העממי". מפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב דני לוי, הודיע למארגנים כי לא יאפשר את ההפגנה ואם זו תחל, יבוצעו מעצרים, והשוטרים לא יהססו להפעיל את האמצעים הנדרשים, כדי למנוע כל ניסיון להביע באופן ישיר או מרומז תמיכה בחמאס, או לשבח או לעודד פעולת טרור.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלהפגנת מחאהבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה