חדשות בארץ

צה"ל ושב"כ חושפים: כך מנצל חמאס בתי חולים, אמבולנסים, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור

צה"ל ושב"כ חשפו ציטוטים מחקירות המחבלים שהשתתפו בטבח בעוטף ונתפסו, מהם עולה כיצד חמאס משתמש בבתי חולים ובאמבולנסים לצרכי טרור

(צילום: Atia Mohammed/Flash90 )(צילום: Atia Mohammed/Flash90 )
אא

(קרדיט: דובר צה"ל)

צה"ל ושב"כ חשפו הערב (רביעי) עדויות נוספות לשימוש שעושה חמאס במערכת הרפואית של רצועת עזה לצרכי טרור.

בין היתר נחשפה שיחה בין תושב הרצועה ומחבל חמאס, שמתגאה ביכולתו להשתמש בבית החולים לצרכיוי ואומר: "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה".

בצה"ל אמרו כי "חמאס משתמש בבתי חולים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר לצרכי טרור. בין היתר, ארגון הטרור משתמש באמבולנסים לצורך העברת אמצעי לחימה ומחבלים במרחב הרצועה. זו דוגמה נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס באמצעים אזרחיים ובהסתתרותם מאחורי אוכלוסייה אזרחית".

בנוסף, פורסמו ציטוטים מתוך חקירות שב"כ של מחבלי חמאס מכוח הנוח'בה, שלקחו חלק פעיל בטבח ביישובי העוטף ונתפסו על ידי כוחות הביטחון, על השימוש שארגון הטרור עושה בבתי חולים ואמבולנסים לטובת פעילות צבאית.

אחד המחבלים העיד כי "לאל-קסאם יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל. בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק, כי זו הדרך הבטוחה להעביר".

מחבל אחר אמר בחקירתו כי "רוב בכירי חמאס המדיניים והצבאיים מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בבית החולים שיפא. הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם".

ציטוטים נוספים מחקירות המחבלים: "חמאס מאחסן נשקים ותחמושת מתחת לבתי ספר. מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים".

תגיות:עזהחמאסשב"כצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה