חדשות בארץ

תחקיר מרתיח: כיצד ידעו כלי התקשורת המובילים בעולם לתעד את הטבח מתחילתו?

בארה"ב פרסמו תחקיר שמוכיח כי הצלמים נעו עם כוחות הנוח'בה מתחילת המתקפה על עוטף עזה ותיעדו חטיפה של אזרחים וחיילים, לינץ' בחיילי צה"ל והשתלטות על טנק. האם הצלמים ידעו ולא סיפרו?

(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)(צילום: אריה לייב אברמס / פלאש 90)
אא

אתר "דיווחי אמת" (HonestReporting) בארצות הברית מפרסם תחקיר קשה: לפי ממצאיו, צלמים של כלי התקשורת המובילים בעולם - הניו יורק טיימס, AP, רשת CNN ורויטרס - נעו עם כוחות הנוח'בה לפני הטבח ב-7 באוקטובר בעוטף עזה, ותיעדו את פתיחת המתקפה האכזרית.

הצלמים תיעדו חטיפה של אזרחים וחיילים, לינץ' בחיילי צה"ל והשתלטות על טנק, עוד לפני שצה"ל ידע על האירוע. בציוץ בטוויטר שידר פרילנסר של CNN שהתקדם עם המחבלים ובציוץ אחר נראים כתבים זרים אחרים מתעדים חטיפה. 

בסך הכל, ארבעה שמות מופיעים מאחורי התמונות שהפיצה AP מהגבול עם ישראל באותה שבת. אחד מהם, חסן א-צליח, עובד גם עם CNN וחצה לשטח ישראל. הוא תיעד טנק בוער והסתנן לכפר עזה. צליח תיעד בחשבון הטוויטר שלו את עצמו מול הטנק הישראלי. הוא לא לבש אפוד עיתונות או קסדה - ובערבית כתב: "חי מתוך יישובי רצועת עזה". 

שני צלמים אחרים, עלי מחמוד וחאתם עלי, צילמו תמונות של חטיפות. מחמוד תיעד את הטנדר שנשא את גופתה של הצעירה שני לוק. בנוסף, עלי צילם מספר תמונות של חטופים נוספים שהועברו לרצועה. שמות הצלמים הוסרו מחלק ממאגר הנתונים.

התחקיר מטריד בשל השאלות הקשות שהוא מעלה: כיצד הצלמים ידעו להגיע לפתיחת מתקפת הפתע? האם הם שיתפו פעולה עם חמאס? האם הם ידעו על כך מראש ואם כן - מדוע לא דיווחו על כך?

תגיות:טבחחמאסמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה