חדשות בארץ

אין גבול לשקר. בכיר בחמאס ל-BBC: "לא הרגנו אזרחים ב-7 באוקטובר"

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אבו מרזוק, שיקר בראיון והודיע כי ישחררו את החטופים אם תהיה הפסקת אש. יוני אשר, שבני משפחתו נרצחו ונחטפו על ידי חמאס, צעק בפרלמנט: "שמע ישראל"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הזוי: סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, אבו מרזוק, טוען כי לא נרצחו אזרחים במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר. הדבר קרה למרות התיעודים, כולל ממצלמות הגוף של המחבלים ולמרות שחמאס לקח אחריות על הרצח המתועב וגם הבהיר כי הוא מחזיק בנשים ותינוקות בשבי.

בראיון בערוץ BBC  סיפר אבו מרזוק כי מוחמד דף אמר ללוחמיו לא להרוג מבוגרים, נשים וילדים, ולהתמקד בחיילי מילואים או סדיר. הוא הוסיף כי "חמאס ישחרר את החטופים – אבל ישראל צריכה להפסיק את הלחימה. לא ניתן לשחרר חטופים כל עוד נמשכות התקיפות הישראליות". העובדות, אגב, מספרות אחרת גם בהקשר הזה: קטאר מנהלת מו"מ על שחרורם של 15-10 חטופים מרצועת עזה, ולא על שחרור כל החטופים, בתמורה להפסקת אש.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר אמר במהלך ריאיון בלעדי לרשת ABC מהן הסיבות לסירוב הישראלי להפסקת אש. "אני חושב שזה יעכב את המאמץ המלחמתי, יעכב את המאמץ שלנו להוציא את בני הערובה שלנו מכיוון שהדבר היחיד שפועל על הפושעים האלה הוא הלחץ הצבאי שאנחנו מפעילים", אמר.

בנושא אחר: במסגרת משלחת הסברה של משרד התפוצות והחוץ נפגשו אמש נציגי משפחות החטופים והנרצחים עם נציבת הנציבות האירופית, אורסולה פון דר ליין. אולם הפרלמנט האירופי היה מלא ובאירוע השתתפו יותר ממאתיים משתתפים. הוא נפתח בדקת דומיה לזכר 1,400 הקורבנות וקריאה לשחרור 240 החטופים המוחזקים בשבי חמאס.

יוני אשר, שבני משפחתו נרצחו ונחטפו על ידי חמאס, אמר בנאומו: "איך תסבירו את העובדה שאזרחי אירופה נרצחים - חמותי ביניהם, אזרחי אירופה נחטפים - בנותיי הקטנות, אשתי - ועוד לא יצאה כל הצהרה או אמירה מצידכם בנושא. איזה מן מסר זה מעביר, שמהמוסד המכובד הזה לא יצאה כל קריאה לעזרה עבור התינוקות החטופים? האם הדרכון הגרמני הזה הוא רק חתיכת נייר? מה יקרה אם, חס וחלילה, אסון כזה יתרחש על אדמת אירופה? אני שומע את האמירה, 'אירופה היא הבאה בתור'. אבל זה לא מצב עתידי - זה קורה גם אצלכם, עכשיו! לא מדובר פה באנטישמיות, זה הג'יהאד - ומשמעותו היא להרוג את כולם.

"כולנו רוצים שלום, לכל האזור כולו. ואנחנו לא מעוניינים שאף ילד ייפגע. אם בנו של חוטף ילדיי היה פה לצידי, הייתי מחבק אותו. הייתי מנשק אותו. הוא לא עשה דבר רע לאף אחד. לי אין זמן. אני חייב להוציא משם את משפחתי, את אשתי, את הקטנות שלי. עכשיו. עליכם לעשות כל שביכולתכם לשחרר אותם. תחליטו עכשיו, באיזה צד של ההיסטוריה אתם עומדים. אנחנו ננצח את המלחמה הזו, ביחד העולם המערבי ינצח את הג'יהאד". הוא סיים את נאומו בקריאת "שמע ישראל" ונענה על ידי הקהל בקריאת "אמן".

 

תגיות:חטופיםחמאסטבחמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה