חדשות בארץ

זעם בצה"ל על נציב האו"ם לזכויות אדם שטען כי ישראל מבצעת פשעי מלחמה

הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, טען בביקור במעבר רפיח כי "הענישה הקולקטיבית של ישראל נגד אזרחים פלסטינים מסתמנת כפשע מלחמה". דובר צה"ל: "התקפות צה"ל על מטרות צבאיות ברצועת עזה כפופות להוראות הדין הבינלאומי"

שיגור טילים על ישראל (צילום Yossi Aloni/Flash90)שיגור טילים על ישראל (צילום Yossi Aloni/Flash90)
אא

בכירי האו"ם והמוסדות הפועלים תחתם ממשיכים לנקוט בעמדה אנטי ישראלית. היום (חמישי) הגיב צה"ל לטענות שהשמיע אמש הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק, לכתב ה-CNN, וטען בביקור במעבר רפיח כי ישראל ביצעה פשעי מלחמה בעזה.

טורק ניסה תחילה לסייג את הדברים ולאזן אותם ואמר, בלי לקבוע שהחמאס הוא ארגון טרור, כי "הזוועות שביצעו קבוצות פלסטיניות חמושות היו מתועבות, אכזריות ומזעזעות, הן היו פשעי מלחמה וכך גם המשך ההחזקה של חטופים". עם זאת, טען כי "הענישה הקולקטיבית של ישראל נגד אזרחים פלסטינים מסתמנת גם היא כפשע מלחמה, וכך גם פינוי בלתי-חוקי של אזרחים בכוח". בהמשך קרא לצדדים להסכים להפסקת אש על בסיס שלושה תנאים: "הכנסת סיוע נוסף לעזה, שחרור החטופים המוחזקים בשבי חמאס וסיום הכיבוש".

גורמים מדיניים בישראל טרם הגיבו לדבריו של נציב האו"ם לזכויות אדם. גורמי ביטחון ציינו כי "לא זו בלבד שהנציב נמנע מלהכריז על החמאס כארגון טרור, הוא גם משקר וטוען כי האוכלוסייה בעזה פונתה בכוח וכינה את עזה שטח כבוש, רק שכח כנראה שמי שכבש אותה זה החמאס. צה"ל בכל הימים האחרונים מאפשר לאוכלוסייה בעזה להתפנות לשטח בטחון ומתמודד עם מחבלי חאמס שמחזיקים אזרחים עזתיים כבני ערובה בתוך בתי חולים כדי שיגנו עליהם".

בצה"ל הגיבו להאשמות של טורק ל"פשעי מלחמה" ומסרו ל-CNN: "התקפות צה"ל על מטרות צבאיות ברצועת עזה כפופות להוראות הדין הבינלאומי הרלוונטיות, לרבות נקיטת אמצעי זהירות אפשריים, ולאחר הערכה כי הנזק הנלווה הצפוי לאזרחים ולרכוש אזרחי אינו מופרז ביחס ליתרון הצבאי הצפוי מהתקיפה".

תגיות:או"םמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה