חדשות בארץ

אלפים בהלוויית לוחמת מג"ב. מפקדה: "הגיעה לשירות ממקום של ציונות, של להגן על המדינה"

בחלקה המשטרתית בבית העלמין בהר הרצל הובאה למנוחות סמל-שני אלישבע רוז איידה לובין הי"ד, שנרצחה בפיגוע שלשום בירושלים. שירתה כחיילת בודדה והתגוררה בעוטף עזה

הלווית השוטרת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)הלווית השוטרת (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

אלפים נענו היום (חמישי) לבקשת בני משפחתה של לוחמת מג"ב, סמל-שני אלישבע רוז איידה לובין הי"ד, שנרצחה שלשום בפיגוע בירושלים, והגיעו להשתתף בהלווייתה. לובין, חיילת בודדה מארה"ב, נטמנה בחלק המשטרתית בהר הרצל בירושלים. הוריה ובני משפחתה הגיעו אמש מארה"ב.

לובין עלתה בגפה לארץ באוגוסט 2021, והתגייסה לשירות קרבי במג"ב במרץ 2022. עם סיום הטירונות היא שובצה בגדוד העתיקה במג"ב ירושלים. היא התגוררה בקיבוץ סעד שבעוטף עזה ועם התקדמות המחבלים, היא יצאה עם הנשק לשער הכניסה, שהיה נעול מכיוון שהקיבוץ דתי, כדי להגן עליו ביחד עם חברי כיתת הכוננות.

רפ"ק דור ביטון, מפקד פלוגת לביא שבה שירתה ספד לה: "היא סייעה רבות כשקפצה לקיבוצים סמוכים לפינוי ואבטחת אמבולנסים. ביום שני כבר נסענו אליה בג'יפ ממוגן והחזרנו אותה לפלוגה בירושלים, כי היינו זקוקים לה כדי לתת מענה מבצעי לכל התלקחות שהייתה עלולה לפרוץ בעיר העתיקה. בכל אותה שבת היינו איתה בקשר רציף והיא דיווחה שהיא דרוכה עם הנשק לפעול".

"היא סיפרה על הזוועות והמראות הקשים שראתה, אבל זה לא שבר את רוחה. ניסינו להקל עליה ולתת לה לנוח מפעילות מבצעית, אבל היא לא ויתרה וביקשה כבר ביום הראשון להיות חלק מהלוחמים בפעילות המבצעית. אני זוכר שהיא אמרה שזה נותן לה יותר מוטיבציה לשמור על האזרחים ועל המדינה שלנו. היא לוחמת בכל רמ"ח איבריה בשילוב עם אופי שכולו נועם. היא תמיד סיפרה שהגיעה למג"ב ממקום של ציונות, של לתרום ולשרת ולהגן על המדינה. הישראליות בערה בה".

לדבריו, לובין לא נשברה משום קושי: "מה שעניין אותה זה להוביל משימות ומבצעיות. היא סיימה קורס מדריכי כושר, ואימנה שוטרים ואת החברים שלה בפלוגה. אני זוכר שיחה עם אבא שלה שהגיע ארצה לבקר אותה והוא אמר לי 'הילדה שלי נחושה להיות פה, היא לוחמת בנפשה והיא החליטה ולא ניתן היה לעצור אותה מלעשות עליה לישראל'".

ממצאי התחקיר  - כשל משמעתי ומבצעי חמור בהתנהלותו של אחד הלוחמים

המשטרה עדכנה היום כי לאחר ביצוע תחקיר האירוע שבמהלכו נרצחה הלוחמת, סמוך לתחנת ׳שלם׳ בירושלים, על ידי מחבל תושב מזרח העיר, עולה כי בהתנהלותו של אחד מלוחמי הצוות נמצא כשל משמעתי ומבצעי. על פי התחקיר הלוחם נטש עמדה וזאת בניגוד מוחלט לפקודות וההנחיות.

בהתאם לכך, הוחלט על ידי מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, על הדחתו של הלוחם מתפקידו והעברתו להמשך שירות בצה״ל.

תגיות:פיגוע בירושליםמלחמת חרבות ברזלהלווית השוטרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה