חדשות בארץ

סמוך לביה"ח שיפא: כ-50 מחבלים חוסלו בפשיטה על הרובע הביטחוני של חמאס

כוחות של אוגדה 162, בסיוע חיל האוויר וכוחות מיוחדים, פשטו על הרובע הביטחוני של חמאס בלב העיר עזה, סמוך לבית החולים שיפא. לוחמי צוות קרב חטיבת גבעתי חיסלו עד כה ברובע יותר מ-50 מחבלים

(קרדיט תמונות וסרטונים: דובר צה"ל)(קרדיט תמונות וסרטונים: דובר צה"ל)
אא

כוחות חי"ר, שריון והנדסה של אוגדה 162, בסיוע חיל האוויר וכוחות מיוחדים, פשטו על הרובע הביטחוני של חמאס בלב העיר עזה שסמוך לבית החולים שיפא.

מרחב הרובע הביטחוני הוא ליבת הפעילות המודיעינית והמבצעית של ארגון הטרור, ושימש בין היתר לתכנון והכנת כוחותיו לקראת המתקפה הרצחנית על יישובי העוטף בשמחת תורה.

במהלך הימים האחרונים, כוחות חי"ר, שריון והנדסה של צוות קרב חטיבת גבעתי פעלו לטיהור המרחב ונטרול תשתיות הטרור הרבות בשטח, ביניהן תשתית תת-קרקעית רחבה, במקביל ללחימה רציפה וחיסול עשרות מחבלים. מצה"ל נמסר, כי עד כה חוסלו ברובע למעלה מ-50 מחבלים במהלך קרבות קשים. כמו כן נמצאו מסמכים מודיעיניים והושמדו מספר פירי מנהרות משמעותיים, מפעלים לייצור אמל"ח, ועמדות לשיגור נ"ט.

הרובע הביטחוני מורכב מאתרי טרור אסטרטגיים עבור החמאס, ביניהם מטה המודיעין המרכזי ומטה ההגנה האווירית של ארגון הטרור, ומשרדים של החמאס ביניהם משרד הפנים ותחנת המשטרה. בנוסף, במרחב קיימים מתקני האימונים הגדולים ביותר ברצועת עזה ללחימה בשטח בנוי, מוצבים צבאיים, מחסני ומפעלי אמל"ח שונים לייצור רקטות, נ"ט, כטב"מים ומטענים.

כמו כן, במרחב הרובע נמצאים גם משרדי מפקדים, תשתיות תת-קרקע וחמ"לים מהם ארגון הטרור מנהל את הלחימה ומכווין אש.

בצה"ל ציינו כי הלחימה במרחב הרובע הביטחוני עדיין נמשכת, והוסיפו: "כל תשתיות הטרור המצוינות מעלה נמצאות בלב אוכלוסייה אזרחית. זו הוכחה נוספת לשימוש הציני שעושה ארגון הטרור בתושבי רצועת עזה כמגן אנושי לפעילות הטרור הרצחנית שלו".

תגיות:עזהחמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה