חדשות בארץ

קרבות סמוך לביה"ח שיפא, חוסל מחבל שהחזיק עזתים כבני ערובה: סיכום חדשות השבת

אזעקות בצפון ובדרום, זיהוי "מטרה אווירית שחצתה אל ישראל מלבנון", וקרבות קשים סביב בית החולים שיפא בעזה. סיכום חדשות השבת

אא

גבול הצפון ממשיך להתחמם: דובר צה"ל עדכן כי בשעות הצהריים (שבת) זוהתה "מטרה אווירית" שחצתה לעבר שטח ישראל, באזור קיבוץ כברי שבגליל העליון. המטרה הופלה, ובנוסף יורטו שתי מטרות חשודות באזור הגבול. כמו כן התרחשו שיגורי מרגמות ונ"ט משטח לבנון אל מוצבי צה"ל. בתגובה לכך תקף צה"ל חוליות חיזבאללה בלבנון, וכן את מקור הירי והתשתית של חיזבאללה.

גלנט בהערכת מצב בגבול לבנון: בסיור שקיים שר הביטחון יואב גלנט להערכת מצב בגבול לבנון, הוא התריע כי "חיזבאללה קרוב לעשות טעות קשה - תושבי ביירות עלולים להגיע למצב זהה לעזה שם כבר מרימים דגל לבן ובורחים מהבית".

קרבות סביב בית החולים שיפא: בישראל דיווחו על קרבות המתנהלים בין כוחות צה"ל למחבלי חמאס בסמוך לבית החולים שיפא בעזה, אולם צדו המזרחי של המבנה פתוח כדי לספק למי שמבקש להתפנות ולצאת מהמקום ללא סיכון. הודגש כי "צה"ל לא יורה על בית החולים ואין עליו מצור". בצה"ל הכחישו את הטענה שכוחותינו נושאים באחריות לפיצוץ שהתרחש לפנות בוקר בחצר בית החולים, וטענו כי "היה זה שיגור פלסטיני כושל". גורם ישראלי בכיר מסר ל"וול סטריט ג'ורנל" כי "ייתכן שמוחזקים חטופים מתחת לבית החולים, והדבר מקשה על הכוחות לפעול במקום".

דובר צה"ל עדכן בתקיפת 5000 יעדים: דובר צה"ל מסר כי "מתחילת הפעילות הקרקעית בעזה תקף חיל האוויר בהכוונת הכוחות הקרקעיים כ-5000 מטרות בשטח הרצועה. "תקיפות אלה מסייעות לכוחות היבשתיים לסכל איומים ולסגור מעגלי אש בזמן קצר, כאשר הזמן הקצר ביותר שנמדד עד כה עמד על כ-6 דקות", מסר הדובר.

חוסל מחבל שהחזיק עזתים כבני ערובה: חוסל המחבל אחמד ציאם, שפיקד על הפלוגה המרחבית של החמאס. בשבוע שעבר נודע על כך שהוא מחזיק כ-1000 מתושבי עזה כבני ערובה בבית החולים רנתיסי ומונע מהם להתפנות. ציאם חוסל במבנה בית ספר שבו התחבא יחד עם מחבלים נוספים.

התקדמות במגעים להסכם לשחרור חטופים: בשעות הבוקר הסתיימו המגעים לשחרור חטופים שהתקיימו בתיווך של קטאר ובהשתתפות ראשי המוסד וה-CIA. על פי הדיווחים, נדון שחרורם של 10-20 נשים וילדים, כאשר מנגד בתמורה תעניק ישראל שלושה ימים של הפסקת אש וסיוע הומניטרי לצפון הרצועה. בשלב זה דווח כי המועד שבו תצא לפועל עסקה כלשהי תלוי אך ורק במצב בשטח ברצועת עזה.

אזעקות ברחבי הנגב ובבאר שבע: בסביבות השעה 14:00 נשמעו אזעקות בבאר שבע וברחבי הנגב, אולם בסריקות שנעשו לאחר מכן הסתבר שכל השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. אזעקות נשמעו גם באזור הצפון, ובעקבותיהן דווח על פגיעה ישירה בבניין בקריית שמונה. ממד"א נמסר, כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

אלפי רבנים בתפילה למען עם ישראל: בכנס השלוחים השנתי של תנועת חב"ד התאספו בניו יורק כ-6500 שלוחים מכל מדינות העולם והתפללו למען עם ישראל מעל קברו של הרבי מליובאוויטש.

מפגינים נגד ישראל: רבים משתתפים בהפגנה בלונדון נגד ישראל, כחלק ממחאה שעל פי הודעת מארגניה "עומדת להיות הגדולה ביותר ולמשוך חצי מיליון משתתפים". התאריך שנבחר הינו "יום הזיכרון" בו מציינים את שביתת הנשק של מלחמת העולם הראשונה, ובו מזכירים את הלוחמים הבריטיים שנפלו במלחמות.

מנהיגים ברחבי העולם מגנים את ישראל: נשיא טורקיה ארדואן הודיע כי "ישראל צריכה לשאת באחריות לפשעיה" וקרא כי "יש לחשוף את הנשק הגרעיני שבידי ישראל". נשיא מצרים קרא להפסקת אש ולחקירת הפרקת החוק הבינלאומי בעזה. גם נשיא צרפת עמנואל מקרון יצא בקריאה: "ישראל חייבת להפסיק להרוג תינוקות ונשים בעזה".

ראש הממשלה נפגש עם ראשי נחל עוז: ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בחמ"ל נחל עוז שנפתח לראשונה במחנה רעים, ועדכן :"לא נעצור עד להשלמת המשימה". ללוחמים הוא הבטיח: "לא נחזור למצב שהיה, בעזרת ה' ובעזרתכם נחסל את החמאס".

תגיות:עזהלבנוןסיכום חדשות השבתמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה