חדשות בעולם

"כמו נאצים": קנס של 10,000 אירו למי שיתמוך בחמאס ובחיזבאללה

ממשלת אוסטריה אישרה תיקון לחוק שמציג את תומכי חמאס כנאצים. היא תחלק קנסות של אלפי אירו למי שיציג סמלים של ארגוני הטרור. בנוסף, מי שיעשה זאת יפוטר ממקום עבודתו. גם בצ'כיה מביעים תמיכה: שרת ההגנה התעטפה בדגל ישראל והפגינה מול פלסטינים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממשלת אוסטריה החליטה כי דינו של ארגון הטרור חמאס כדינם של הנאצים. היא החליטה שמי שמפרסם תכנים של חמאס או חיזבאללה ייענש בחומרה – הוא ישלם בין 4,000 ל-10,000 אירו, או 20 אלף אירו אם יעבור פעמיים על אותה עבירה. בתקופה הקרובה החוק צפוי לעבור בפרלמנט.

ממועד אישור החוק, תמיכה בחמאס תיחשב לעבירה פלילית ואף תוביל לפיטורים ממקומות עבודה ציבוריים. 

החוק עצמו אומץ כבר בשנת 1947 ומאז עבר מספר תיקונים. הוא אוסר על קיומה של המפלגה הנאצית, ואוסר הכחשת שואה או מעורבות כלשהי בפעילות נאצית. בממשלה האוסטרית מסבירים כי "מי שמזוהה עם חמאס דינו כמי שמזוהה עם ארגונים נאציים".

אבל זה לא הכל. בימים האחרונים הצטרפה צ'כיה לתמיכה בישראל. היא שלחה מלאי ענק של אפודים לצה"ל והודיעה כי תעמיד כל סיוע שיידרש לנו.

ב-10 באוקטובר הגיע לישראל יאן ליפבסקי, שר החוץ של המדינה, כדי להביע סולידריות. גם שרת ההגנה יאנה צ'רנוכובה הביעה סולידריות – היא עמדה במשמרת מחאה של תומכי הפלסטינים כשהיא עטופה בדגל כחול-לבן ושרה את התקווה בעברית. 

"חמאס רצחו כ-1,400 ישראלים ורק 14 מדינות, כולל אנחנו, יצאו בצורה ברורה נגד מתקפת הטרור הזו", אמרה, "אני מתביישת באו"ם. לצ'כיה אין מקום בארגון שמריע לטרוריסטים ואינו מכבד את הזכות הבסיסית להגנה עצמית. בואו נצא משם".

אגב, ביקור נוסף שנערך לאחרונה בישראל היה ב-25 באוקטובר. ראש ממשלת צ'כיה, פטר פיאלה, נחת לביקור סולידריות. "הגעתי לפה בזמן הקשה הזה כדי להביע את תמיכתנו הברורה עם ישראל", אמר אז, "7 באוקטובר היה היום הטרגי ביותר עבור ישראל והעם היהודי זה עשורים. התמונות והסרטונים שראינו הם מזעזעים. למעשי האלימות האלה אין מקום בעולמנו. אני רוצה שיהיה ברור - צ'כיה עומדת לצד ישראל, עכשיו ותמיד. בדיוק כפי שקרה לפני 75 שנים, אתם יכולים לסמוך על התמיכה שלנו".

תגיות:נאציםקנסאוסטריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה