חדשות בארץ

העיתונאי שצילם את הטבח מסתתר בעזה ומודה: "נישקתי את סינוואר"

חסן אצליח, צלם של הסוכנויות הגדולות בעולם מכחיש את השמועות לפיהן ידע על הטבח למרות שתועד יחד עם כוחות הנוח'בה. כעת הוא מודה שהוא חושש לחייו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הסערה סביב פרסום התחקיר שגילה כי עיתונאים מהעולם תיעדו לכאורה את הטבח אחרי שידעו עליו קודם ולא דיווחו ממשיכה להעסיק את כלי התקשורת בעולם.

כזכור, בסוף השבוע נערך תחקיר של אתר "דיווחי אמת" (HonestReporting) בארצות הברית. לפי ממצאיו, צלמים של כלי התקשורת המובילים בעולם נעו עם כוחות הנוח'בה לפני הטבח ב-7 באוקטובר בעוטף עזה ותיעדו את פתיחת המתקפה האכזרית. הצלמים תיעדו חטיפה של אזרחים וחיילים, לינץ' בחיילי צה"ל והשתלטות על טנק, עוד לפני שצה"ל ידע על האירוע.

בשיחה עם ברוך ידיד, ראש הדסק לענייני ערבים בחדשות 14, התייחס הצלם חסן אצליח, שעובד בין היתר עם סוכנויות הצילום הגדולות בעולם כמו AP ,CNN וגם רויטרס, לשמועות - ונשאל מדוע הוא מסתתר בעזה.

כזכור, אצליח תיעד עצמו עומד מול טנק צה"לי וכתב בערבית: "חי מתוך יישובי רצועת עזה". בנוסף, נחשפה גם תמונה שבה הוא מנשק את מנהיג חמאס יחיא סינוואר. בתגובה לכך אמר כי הטנק המשיך לבעור זמן רב לאחר שכוחות הנוח'בה יצאו מהמקום. לגבי התמונה עם סינוואר אמר: "זה היה אירוע לעיתונאים, כולם התנשקו איתו וגם אני. אי אפשר להגיד לא כשהמנהיג קורא לך לבמה".

בסך הכל, ארבעה שמות מופיעים מאחורי התמונות שהפיצה AP מהגבול עם ישראל באותה שבת. אחד מהם, אצליח, חצה לשטח ישראל. הוא תיעד טנק בוער והסתנן לכפר עזה. שני צלמים אחרים, עלי מחמוד וחאתם עלי, צילמו תמונות של חטיפות. מחמוד תיעד את הטנדר שנשא את גופתה של הצעירה שני לוק. בנוסף, עלי צילם מספר תמונות של חטופים נוספים שהועברו לרצועה. שמות הצלמים הוסרו מחלק ממאגר הנתונים.

התחקיר מטריד את ישראל, בעיקר כי הוא מעלה שאלות קשות: כיצד הצלמים ידעו להגיע לפתיחת מתקפת הפתע? האם הם שיתפו פעולה עם חמאס? האם הם ידעו על כך מראש, ואם כן - מדוע לא דיווחו על כך?

תגיות:חמאסטבחסינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה