חדשות בארץ

חיילי צה"ל תלו דגלי ישראל בבית ספר בעזה

בתיעודים שפורסמו ברשת נראים המחבלים שנתפסו במקום נכנעים לחיילים, כשברקע דגלי ישראל. וגם: מדוע התבקשו חיילי המילואים לנתק מחשבים המקושרים לטלפונים שלהם?

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

חיילי צה"ל תלו לאחרונה דגלי ישראל בעומק הרצועה, מה שמסמל בעיני רבים את ההתקדמות במלחמה: התבססות בלב שטח האויב והצבת דגל כחול לבן כמה שמסמל עוד ניצחון קטן במערכת בדרך למלחמה כולה. היום הם הרחיבו את ההתבססות שלהם בלב עזה כשתלו דגלי ישראל גם בשטח בית ספר.

כוחות צה"ל עצרו היום מחבלי חמאס בעומק הרצועה, סמוך לבית ספר. בתיעודים שפורסמו ברשת נראים המחבלים נכנעים לחיילים כשהם עם עיניים מכוסות. עוד נראים בתיעוד אזרחים רבים מהרצועה כשהם ממשיכים להתפנות דרומה ומניפים דגלים לבנים. ברקע, נראה בית הספר כשהוא עטוף בדגלי ישראל.

רק היום חשף הנשיא הרצוג (להרחבה קראו ידיעה נפרדת) חשף בריאיון ל-BBC כי ספרו של היטלר, "מיין קאמפף", נמצא מתורגם לערבית בחדר ילדים ששימש כבסיס טרור. הדבר מצביע על מה שקורה בבתי הספר בתוך הרצועה ועל ההסתה הפרועה שמנהלים גם במערכת החינוך, כדי לגדל דור של ילדים שמאוחר יותר עשוי להשתייך לארגוני טרור.

מוקדם יותר שוחח הרמטכ"ל הרצי הלוי, במהלך טיסה בשמי הרצועה, עם מפקד גולני. "כאן קודקוד עליון", אמר הרמטכ"ל, "זה אתם בנמר הדרומי? תמסור לכל האנשים שלכם - אתם עושים עבודה חשובה, כולם מאחוריכם, כל צה״ל עובד כדי שתתקדמו - עד הניצחון".

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הודיע כי ציר סלאח א-דין יישאר היום פתוח עד השעה 16:00 לצורך מעבר תושבים עזתים דרומה. במקביל, הוא הודיע על פתיחת ציר להתפנות עצמית מבית החולים שיפא לרחוב אל-וחדה - לציר סלאח א-דין ולדרום ואדי עזה. צה"ל החליט גם על הפוגה בלחימה במחנה הפליטים ג'באליא עד השעה 14:00 בצהריים, כדי לאפשר לתושבים להתפנות דרומה.

אגב, צה"ל ביקש ממשרתי מילואים רבים ביממה האחרונה המורה לנתק לאלתר מחשבים המקושרים ליישומים בסמארטפון. "להלן הנחיה מחייבת של המערך לביטחון מידע: עליך לנתח מיידית כל מחשב המקושר במקביל ליישומים בטלפון הנייד כגון WhatsApp וכן לבטל שירותי מיקום לא הכרחיים", נכתב בהודעה שנשלחה למשרתי אגף המודיעין.

 

 

תגיות:עזהחמאסחייליםדגל ישראלמחבלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה