הסברה ישראלית

בכיפה שחורה: זה העיתונאי היהודי שהתווכח עם מוסלמית באוקספורד

בן שפירו, יהודי-חרדי מארה"ב שמשמש כעיתונאי ופרשן פוליטי, הצליח להעמיד במקום מוסלמית אנטישמית במיוחד, במהלך ויכוח סוער שפורסם ברשתות החברתיות והפך לויראלי

אא

קידוש השם אדיר נעשה לאחרונה על ידי העיתונאי והפרשן הפוליטי בן שפירו, יהודי המשתייך לקהילה האורתודוקסית בארה"ב.

כשהוא עם כיפה שחורה לראשו, שפירו נוהג להגיע בין היתר למקומות רוחשי שנאה ואנטישמיות, שאוניברסיטת אוקספורד היא רק אחת מהם, וכשהוא מצויד בהמון אמונה, ביטחון עצמי וידע רב, הוא יודע מה שישיב לשונאי ישראל המובהקים, שנסמכים על מה שהם רואים בכלי התקשורת הערביים לרוב, ולא מנסים לברר את האמת.

שפירו הצליח להראות את בורותה של סטודנטית מוסלמית באוניברסיטת אוקספורד הידועה לשמצה בשל עמדותיה הפרו-פלסטיניות.

בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה שפירו מול אותה סטודנטית כשהוא מקיים עמה דיון סוער, ומפריך אחת לאחת את טענותיה. בפוסט שפרסם מאוחר יותר סיפר שפירו על רשמיו מהביקור באוניברסיטה הבריטית, וכתב כך: "הבניין עצמו מלא באנשים שתומכים באופן מלא בטרור אסלאמי. סטודנט אחר סטודנט ניגשו למיקרופון והציגו טיעונים לטובת חמאס כשהטיעון הנפוץ והנוראי ביותר היה שמעשי חמאס, ששורפים תינוקות בלול ומתעללים בצורה חמורה בנשים וגברים, שווים מבחינה מוסרית למעשי ישראל בעזה. כשלחצתי עליהם, הסטודנטים הודו במטרה העיקרית: הריסת מדינת ישראל כולה".

במהלך הוויכוח המוצלם שלהם אמר שפירו כי במהלך מלחמת העולם השנייה מתו 70 אלף בריטים בהפצצות, ויותר משני מיליון גרמנים מתו מההפגזות. "כולם היו אזרחים", אמר שפירו. בדבריו ביקש להדגיש כי יש "הבדל גדול מאוד בין להגיע לאזור שבו יש אזרחים ולהרוג את כל מי ששם, לבין להרוג טרוריסטים שבמכוון מתחבאים באזורים שיש בהם אזרחים".

בשלב זה פונה אליה שפירו ושואל "האם יש הבדל מבחינה מוסרית בין חמאס שנכנסו לדוגמה לכפר עזה ורצחו משפחה שלימה, לבין ישראל שמנסה לטרגט אנשי טרור ובלית ברירה נפגעים גם אזרחים?". אלא שהסטודנטית לא ענתה לשאלה שלו. במקום זה היא 'דקלמה' מהדף שלה את שמות הפלסטינים שנהרגו מפעולות ישראל במשך השנים. הקהל מוחא לה כפיים על דבריה, ומריע כשהיא אומרת שמספרם של אותם פלסטינים שנהרגו בפעילות צה"ל בעזה ובמקומות נוספים, גבו יותר מהישראלים שמחבלי החמאס רצחו במתקפת הטרור הרצחנית ביישובי העוטף. 

הקהל מריע לה בשנית אבל שפירו לא נשאר חייב ואומר אף הוא כי "אם מתבססים על מספרים, מספרם של הגרמנים שמתו מהפצצות גבוה ממספר הבריטים, וזה אומר שהבריטים טעו". הסטודנטית, שלגמרי מאבדת את זה בוויכוח בנקודה זו, אומרת ש'הבריטים לא הפציצו אזרחים', והקהל צועק קריאות אי הסכמה. היא מבינה שטעות בידה. שפירו ממשיך ואומר: "אם ישראל תניח את כלי הנשק שלה תתרחש שואה שנייה. אם הפלסטינים יניחו את כלי הנשק שלהם - תהיה מדינה פלסטינית", הוא אומר וזוכה למחיאות כפיים מהקהל.  

תגיות:אוניברסיטהסטודנטיםהסברה ישראליתבן שפירו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה