חדשות בארץ

גורם מדיני: מלחמה תתפתח בצפון; חמאס הודיע על השהיית המשא ומתן על שחרור חטופים

חיזבאללה תוקף מהבוקר לאורך הגבול הצפוני וצה"ל משיב בתקיפת מטרות של הארגון בדרום לבנון. 7 חיילים נפגעו מירי נ"ט באזור מנרה. דיווח פלסטיני: חמאס הודיע לקטארים שהוא לא מקבל את תנאיי ישראל

צה"ל תוקף בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)צה"ל תוקף בלבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

אזעקות נשמעו לפנות ערב (ראשון) בעכו ובקריות ולוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה טילים. בצה"ל אישרו כי זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון לעבר שטח ישראל. מלבד הארבעה שיורטו, היתר נפלו בשטחים פתוחים. כוחות צה״ל תקפו בארטילריה את מקורות הירי בשטח לבנון.

דובר צה"ל אישר כי שבעה לוחמי צה״ל נפצעו באורח קל כתוצאה מירי פצצות מרגמה במרחב מנרה. הלוחמים פונו לבית חולים לקבלת טיפול רפואי.

מאז שעות הבוקר החיזבאללה הגביר את קצב שיגור הרקטות, פצצות המרגמה וטילי הנ"ט לעבר יישובים ומוצבי צה"ל בגבול הצפון. בצהריים נפצעו שישה עובדי חברת החשמל משיגור טילים לעברם ביישוב דוב"ב. מצבו של אחד אנוש והיתר במצב קשה. גורמי ביטחון ציינו כי מדובר ביום העמוס ביותר מבחינת שיגורי הטילים מלבנון לישראל.

כוחות צה״ל תוקפים כמעט ללא הפסקה מטרות של ארגון הטרור בדרום לבנון. על פי צה"ל, חולייה ששיגרה טילי נ"ט לעבר מוצב בצפון חוסלה מייד לאחר שביצעה את הירי. גורמים מדיניים אמרו אחר הצהריים כי בעקבות המשך חילופי האש בגבול לבנון, בישראל מעריכים שהמלחמה עשויה להתפתח גם לצפון מול חיזבאללה.

חמאס: משהים את המשא ומתן על שחרור החטופים

התקשורת האמריקנית, שציטטה את ג'ק סאליבן, היועץ לבטיחון לאומי בממשל ביידן, דיווחה כי ישנה התקדמות לקראת עסקה לשחרור חטופים מעזה. אלא שלפנות ערב פרסם החמאס הודעה לפיה המשא ומתן מושהה. הנימוק: ישראל ממשיכה לתקוף בתי חולים בעזה. בישראל אל הגיבו להודעת החמאס, אך ישראל הכחישה טענה זו ביממה האחרונה מספר פעמים ואף הוכיחה שהחמאס משקר.

ההצעה הקטארית – אמריקנית מדברת על שישראל תשחרר כ-200 אסירות ואסירים צעירים וקטינים, והחמאס ישחרר 80 ילדים ונשים שנחטפו לעזה. האמריקנים, יש לציין, מתעקשים שבעלי האזרחות הכפולה ישוחררו במסגרת הסכם זה. דיווח נוסף בארה"ב מדבר על כך שיותר ממאה חטופים ישוחררו במסגרת העסקה.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה