חדשות בארץ

צה"ל סיפק 300 ליטר סולר למטרות רפואיות לביה"ח שיפא – חמאס מנע איסוף הדלק

דובר צה"ל התיר לפרסום כי צה"ל תיאם העברת סולר לשימוש רפואי דחוף לבית החולים שיפא', אך בחמאס מנעו את העברתו. הרמטכ"ל לראשי הערים בדרום: "לא עמדנו במשימת ההגנה על היישובים. ממוקדים רק במטרה אחת, לנצח ולפרק את החמאס"

אספקת הסולר לשיפא' (צילום: דובר צה"ל)אספקת הסולר לשיפא' (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל התיר הערב (ראשון) לפרסום, כי אתמול בלילה צה"ל תיאם להעביר סולר לשימוש רפואי דחוף לבית החולים שיפא' בעזה. כוח של צה"ל הגיע סמוך לבית החולים והניח 300 ליטר סולר, אך החמאס מנע הכנסתו למתחם.

אספקת הסולר תואמה בשיחה בין גורם בכיר במפקדת תיאום וקישור לעזה לבין גורם בכיר בבית החולים שיפא'. פעולה זו, וחשיפת העובדה שמתנהלות שיחות שוטפות בין צה"ל לבין גורמים בבתי החולים, סותרת את טענת החמאס ורשתות תקשורת זרות כי צה"ל תוקף את בתי החולים ומונע טיפול באוכלוסייה.

צה"ל חשף היום גם את פעילות מרכז ההגנה והתמרון, המהווה התארגנות רב תחומית באגף המודיעין האמון על הפקה, מחקר והנגשת מודיעין טקטי לקצה המבצעי. המרכז, שפועל בשגרה לבניין הכוח לחירום, פועל לראשונה בחייו בפעילות מבצעית במלחמה.

בצה"ל טוענים כי פעולת המרכז שיפרה את האפקטיביות המבצעית של הכוחות הפועלים בשטח בהגנה ובהתקפה, והוביל לסגירות מעגלים בקרבות, בשילוב מודיעין מדויק ואש קטלנית. כך למשל, בזכות הנגשת המודיעין לשטח במהירות, לוחמי צוות הקרב של חטיבת גולני חיסלו שבעה מחבלים תוך עשר דקות. זאת, מהרגע בו התקבל מידע על הימצאות מחבלים בסמוך לכוח גולני, והעברת דיווח על האיום למפקדה הקדמית של החטיבה.

דוגמה נוספת לסגירת מעגל שהתבצעה במרכז התמרון היא חיסולו של מפקד הפלוגה המרחבית נאצר-רצ׳ואן, המחבל אחמד ציאם. בשעות הבוקר ביום שישי (10.11), עלתה אינדיקציה בגבעתי על הימצאותו החריגה בבית ספר במרחב צפון הרצועה. מוקדם יותר נחשף כי ציאם החזיק כאלף מתושבי רצועת עזה כבני ערובה וכמגן אנושי בבית החולים "רנתיסי" ומנע מהם להתפנות לדרום הרצועה. באמצעות הצלבת המידע אושר כי המחבל נמצא מעל פני השטח, ובצהריים הוא הותקף על ידי כלי טיס של חיל האוויר.

הרמטכ"ל לראשי הערים והמועצות בדרום: "לא עמדנו במשימת ההגנה על היישובים"

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, נפגש היום, באשקלון, עם ראשי הערים והמועצות המקומיות בעוטף עזה ובדרום. הלוי אמר לנוכחים כי "צה"ל מחויב בצורה עמוקה מאוד ליישובי הדרום והעוטף, נעשה הכל כדי להחזיר את הביטחון והשגשוג באזור. נמשיך להילחם בכדי להביא ביטחון שיאפשר חזרה לישובים. צה"ל כולו, ואני באופן אישי, ממוקדים רק במטרה אחת עכשיו, לנצח ולפרק את החמאס. לא עמדנו במשימה שלנו להגנת התושבים, ואנחנו אחראיים גם עכשיו לביטחון בהמשך. נזכור את שאירע, נלחם ולא נאפשר שאירוע כזה יקרה שוב".

שר הביטחון גלנט למשפחות החטופים: ״אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו"

שר הביטחון יואב גלנט נפגש הערב בפעם השלישית עם קבוצת משפחות חטופים המוחזקים ברצועת עזה. בשיחה, שר הביטחון השיב לשאלות המשפחות, סקר בפניהן את כלל המאמצים להחזרת החטופים, ביניהם: הפעולה הקרקעית, המאמצים המודיעיניים והמבצעיים. במפגש השתתפו תת-אלוף (מיל׳) גל הירש, יועץ שר הביטחון לנושא אלוף-משנה (מיל׳) ליאור לוטן וגורמי מקצוע נוספים.

שר הביטחון אמר למשפחות החטופים: "אנחנו מחויבים להשבת יקיריכם בכל דרך - לא משנה אם זה בפעילות מבצעית או בעסקה. במלחמה הזאת כל מערכת הביטחון עוסקת בשני דברים בלבד - הכרעת החמאס והשבת החטופים. ב-7 באוקטובר החמאס בנה על כך שישראל תעצור, תישבר ולא תגיב - מה שקרה זה בדיוק ההיפך. אנחנו מחפשים כל דרך להשיב את אנשינו, החמאס מחפש דרך לעצור את צה״ל - הפעלת הלחץ הצבאי מקרבת אותנו למטרה. מה שהתחיל להזיז את החמאס זו ההבנה שהם משלמים מחירים. אני מכיר את החמאס עשרות שנים - רק לחץ צבאי יעזור לנו. אין לנו לוח זמנים למלחמה, אנחנו ממשיכים עד שמביאים את החטופים".

תגיות:עזהחמאסצה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה