חדשות בארץ

בעקבות העימותים: המעונות בנתניה ייסגרו והסטודנטים הערבים יעזבו

אחרי הטענה שהשליכו ביצים על ילדים שהתפללו בבית הכנסת, חברת איסתא החליטה לסגור את המעונות ולהציב שמירה. כעת, היא רוצה לשכן תושבים מפונים. איסתא: "חשוב להבטיח את ביטחונם של הדיירים"

נתניה (צילום: shutterstock)נתניה (צילום: shutterstock)
אא

רק לפני כשלושה שבועות הפגינו מאות מתושבי נתניה מול המכללה האקדמית בעיר. הסיבה: דרישה לפנות מהמעונות את הסטודנטים מהחברה הערבית, בטענה שהם מתנכלים לתושבי האזור ולסטודנטים.

המלחמה שהחלה בשבת שמחת תורה הפרה סטטוס־קוו שהיה קיים במשך שנים בין הסטודנטים הערבים ליהודים במכללה. במעונות הסטודנטים דגלו בדו קיום, עד שהדבר הפך לזירה של ממש – עימותים בין סטודנטים הערבים לתושבי שכונת קריית השרון, שם ממוקמת המכללה.

בימים האחרונים קיבלה חברת איסתא, המנהלת את המעונות, החלטה לסגור אותם. הקודן בכניסה הוחלף, מצלמות הוצבו סביב המכללה והאזור תוגבר כדי למנוע כניסה לא חוקית של סטודנטים. במקביל, החברה החליטה לשכן מפונים מהצפון ומהדרום במעונות.

מקור בעיריית נתניה אמר לעיתון "דה מרקר": "מדובר בהחלטה חריגה של איסתא. אנו יודעים שאיסתא לא מרוצה מהתנהלות הסטודנטים, שנדרשו להיעתר לדרישותיה ולא להגיע למעונות ביום שלאחר ההפגנה הגדולה, ובכל זאת הסטודנטים הגיעו למקום, מה שגרם לתרעומת רבה של התושבים, לבקשות לאבטח את הסביבה ולקיום הפגנות נוספות. מן הראוי היה שהסטודנטים ייעתרו לדרישות איסתא והעירייה בימים האלה, שבהם לא מתקיימים לימודים. כרגע איסתא, בשיתוף העירייה, מעוניינת בסגירת המקום". עבור המעונות של איסתא משלמים הסטודנטים 1,900 שקל. הם מקבלים ארוחות ומיטה חמה.

במקביל, תושבים מספרים על עימותים חריגים בין התושבים לסטודנטים ערביים. לפני כשלושה שבועות נטען כי האחרונים השליכו ביצים על ילדים שהתפללו בבית כנסת במעונות. תשעה סטודנטים היו שם באותו הזמן והחשש מעימות אלים עשה את שלו.

החלטת איסתא התקבלה לאחר שראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, העבירה מכתב חריף למפכ"ל קובי שבתאי. "ההתפרעויות הובילו לעימותים שהיה בהם כדי להתפתח לאירוע אלים שמזכיר את אירועי 'שומר חומות'", כתבה פיירברג. "אני מתריעה בפניך כי בהשבת הסטודנטים יש משום סכנה ברורה ומיידית שהמהומות עלולות להתפשט כאש בשדה קוצים לערים נוספות. אני מבקשת ממך להוציא צו סגירה זמני למעונות אלה".

תגיות:נתניהמעונותערביםסטונדטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה