חדשות בארץ

השופט ביקר את שב"ס על צילומי עצורים עם דגל ישראל - השר ארבל הגיש תלונה נגדו

שב"ס והמשטרה נוהגים מאז תחילת הלחימה לצלם עצורים כשדגל ישראל ברקע. השופט איתי הרמלין דרש להסיר את הדגל ומסרים פרו ישראלים במהלך דיונים בוועידות וידאו. שר הפנים הגיש תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים

משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)משה ארבל (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

שר הפנים משה ארבל הודיע היום (שני) על הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור על השופטים, השופט (בדימוס) אורי שהם, נגד השופט איתי הרמלין, מבית המשפט בתל אביב, זאת לאחר הפרסום כי הרמלין דרש להסיר, במהלך דיונים שנערכו בוועידות וידאו, רקעים הנושאים מסרים פרו ישראלים, כולל דגל המדינה. ארבל דרש משוהם לבדוק את התנהלותו של השופט הרמלין.

מאז פרוץ המלחמה, המשטרה ושירות בתי הסוהר מצלמים עצורים, בעיקר מסיתים נגד המדינה ותומכי טרור, על רקע דגל ישראל, או שלטים בהם נכתב: "צה"ל ינצח" ו"עם ישראל חי". בנוהל רגיל, בעת שידור דיון בווידאו, הכיתוב המקובל הוא ציון שם בית המשפט או בית המעצר. באחד הדיונים האחרונים, אותו ניהל השופט הרמלין, הוא דרש להפסיק את הנוהג, בטענה כי מדובר בנוהל לא מקובל.

נציגי שירות בתי הסוהר בדיון הסבירו לשופט כי מדובר במסרים שנקבעו על ידי הארגון, והם נועדו לעודד גם את יחידתם שלהם שספגה אבדות. אחד הנציגים אף ציין בפני השופט כי הוא עצמו יושב כשמאחוריו סמלים רשמיים של המדינה. בהמשך הורידו אנשי שב"ס את הכיתובים.

במכתב התלונה כתב ארבל כי "למותר לציין כי האמת עם אנשי יחידת נחשון, אכן לו היה מובא החשוד לאולם בית המשפט כנהוג בעתות שגרה, היה ניצב החשוד לצד דגל המדינה וסמלה. לא ברור מדוע יש פגם בהצבת דגל ישראל לצד חשוד בשעה שהוא נמצא בבית מעצר. נהפוך הוא, טוב עשו אנשי שב"ס שפעלו כדי להשוות ככל שניתן את תנאי הדיון בהיוועדות חזותית לתנאי הדיון באולם בית המשפט".

"מעבר לכך", הוסיף ארבל "לא ניתן להתעלם מהנסיבות, מדינת ישראל מצויה במלחמה קשה בעקבות מתקפת טרור הרצחנית בתולדותיה. במקביל למאמץ המלחמתי פועלים כלל גופי האכיפה נגד ההסתה הקיימת ברשתות החברתיות נגד אזרחי המדינה".

הפרשן עמית סגל תקף את השופט והתנהלותו. "השופט איתי הרמלין הזדעזע עמוקות מדגל ישראל שנתלה מאחורי חשודים בתמיכה בחמאס. אגב, תחליף לגיטימי לדגל שתלוי בבית המשפט כי הארכת המעצר היא מרחוק. השופט הרמלין מבייש את הדגל שתחתיו הוא מופיע ובשמו הוא פוסק. אם קשה לו עם הדגל, שיחשוב שמדובר בפעולת מוקוואמה", טען סגל.

משירות בתי הסוהר נמסר כי "שירות בתי הסוהר הוא ארגון ביטחוני שלוקח חלק משמעותי במאמץ המלחמתי ובמאמץ ההסברתי להשגת הניצחון. כפועל יוצא מכך, מערכות הארגון מותגו בהתאם. יחד עם זאת, כתמיד, נכבד את הנחיית בית המשפט".

עם זאת, במסגרת הערכת מצב שקיימה הבוקר נציבת שב"ס, רב-גונדר קטי פרי, היא הנחתה כי יש להמשיך ולהקפיד שכל הדיונים המשפטיים המתבצעים באמצעות מערכת הויעוד חזותי יעשו על רקע סמלי המדינה ודגל ישראל לצד שם היחידה ממנה מתבצע הדיון בפועל.

תגובת הנהלת בתי המשפט: "בדיוני וידאו קונפרנס אשר נערכים בימים אלו בשל מצב החירום, אמורים להישמר סדרי הדיון כפי המקובל בעת דיון באולם. על צג הווידאו צריך להופיע שם בית המעצר ולא כל כיתוב אחר. מדובר באירועים שאירעו במסגרת דיונים שונים ובמסגרתם הופיעו על מסך ההיוועדות החזותית כיתובים שונים, וזאת במקום שם בית המעצר. בית המשפט עמד על מחיקת הכיתוב ורישום שם בית המעצר על מנת לשמור על שגרת הדיונים כנהוג".

תגיות:בית המשפטמשה ארבלמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה