חדשות בארץ

סיכום בין שרי האוצר והבריאות: 200 מיליון שקלים יעברו למיגון בתי החולים

שר הבריאות אוריאל בוסו סיכם עם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' על תוספת תקציב מיידית עבור התמגנות של בתי החולים בדרום, בצפון ובמרכז. בעדיפות ראשונה: חדרי ניתוח ממוגנים בסורוקה ומחלקת טיפול נמרץ ממוגנת בבית החולים זיו

אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

בעקבות סיכום שהושג היום (שני) בין שר הבריאות אוריאל בוסו, ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', תועבר תוספת תקציב מיידית של 200 מיליון שקלים עבור התמגנות של בתי החולים בדרום, בצפון ובמרכז. הסכום מצטרף ל-75 מיליון השקלים שהועברו לטובת מיגון מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל. דגש יושם על מיגון חדרי ניתוח במרכז הרפואי סורוקה ועל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים זיו. כמו כן, הכסף שיועבר יאפשר הוספה של יותר מ-3,000 מיטות ממוגנות במגוון מחלקות בבתי החולים.

שר הבריאות: "במסגרת הביקורים שערכתי בבתי החולים בכל רחבי הארץ נוכחתי לראות כי קיים צורך מיידי בהרחבת המיגון בכל בתי החולים. בימים אלו של הסלמה ביטחונית אנחנו מחויבים להעניק ביטחון מקסימלי למאושפזים ולבאי בית החולים".

נוסיף כי משרד הבריאות ביקש להגדיר שני בתי חולים בקווי העימות, זיו בצפת וברזילי באשקלון, כמרכזי-על לטיפול בטראומה. המשמעות: חיילים שיגיעו משדה הקרב או אזרחים עם פציעות מסכנות חיים, יוכלו לעבור טיפולים דחופים, בהם ניתוחים, גם בבתי החולים הקטנים - ולא יצטרכו לחכות עד שיפנו אותם למרכזים הגדולים.

בתי החולים בישראל נבדלים זה מזה ביכולתם לטפל בפציעות בזמינות, בתשתיות, בשירותים ובכוח אדם. הם מסווגים לשלוש רמות בהתאם ליכולת הטיפול שלהם: מרכז טראומה על-אזורי, מרכז טראומה אזורי ובתי חולים מקומיים. חוזר של חטיבת הרפואה משנת 2019 קובע כי כדי להיחשב למרכז על-אזורי, צריך בית חולים לטפל בלפחות 2,000 פצועים בשנה, בהם לפחות 300 פצועים קשים. המשרד גם מחייב את מרכזי-העל לעמוד בקריטריונים שונים, בהם תשתיות וכוח אדם רפואי וסיעודי, וכן שירותים נלווים, כגון שירותי הדמיה הזמינים סביב השעון.

שבעה בתי חולים מוגדרים בארץ כמרכזי-על: רמב"ם, שיבא, איכילוב, בילינסון, הדסה, שערי צדק וסורוקה, אליהם מפונים חיילים הסובלים מפציעות מסכנות חיים. המלחמה הנוכחית חידדה את הצורך בהרחבת מעגל הטיפול גם לפריפריה, ובעיקר לקווי העימות.

ד"ר הגר מזרחי, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות מסרה כי "הבנו שצריך לחזק את בתי חולים שנמצאים בקו החזית, ולתת להם כלים למענה בשעת חירום בתחומים כמו פגיעות דחופות. המטרה היא להרחיב את מענה החירום בתוך בתי החולים שנמצאים בקווי העימות, כדי למנוע מצב שבו אזרחים וחיילים יאבדו את חייהם על רקע מחסור בשירותים רפואיים כאלה".

שני בתי החולים, זיו וברזילי, הונחו להעביר באופן מיידי תוכנית התארגנות והכשרות למשימה. כעת מחפשים בדחיפות רופאים ומנתחים בכירים, שיוכלו לסייע בהקמת היחידות בצפון ובדרום.

תגיות:בריאותמלחמת חרבות ברזלמיגון בתי חולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה