חדשות בארץ

שר החוץ: "לא נפסיק להילחם עד שנחסל את חמאס, אבל מעריך שחלון הזמן המדיני הוא שבועיים-שלושה"

אלי כהן ערך תדרוך לכתבים והתייחס להסברה הישראלית מול מדינות העולם, לחטופים ולפעולה הקרקעית בעזה. "מבחינתנו אין שעון חול. לא נפסיק להילחם עד שנשיב את כל החטופים"

אלי כהן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)אלי כהן (צילום: Yossi Aloni/Flash90)
אא

שר החוץ אלי כהן ערך היום (שני) תדרוך לכתבים והתייחס בו לחטופים, להסברה הישראלית מול מדינות העולם ובעיקר לגיבוי שמעניקות המדינות התומכות בישראל לפעולה הקרקעית בעזה.

"אני מעריך כי חלון הזמן המדיני לתמיכה בינלאומית בפעילות הצבאית של ישראל בעזה עומד על שבועיים-שלושה. בכל הנוגע לדעת קהל, הציבור בעולם המערבי ניצב לצד ישראל, למרות ההפגנות הקולניות בעד חמאס. הסיבה לכך היא שמה שקרה בישראל מציף לעולם משבר גלובלי. זה כבר לא מוסלמים שרוצחים מוסלמים, אלא פגיעה במדינת עולם מערבי. זה מתחבר למסר שלנו The west is next. העולם מתעורר ומבין שמדובר באירוע מסוג אחר. מבחינה מדינית אנחנו מזהים שהתחיל לחץ על ישראל. הלחץ לא מאוד גבוה אבל הוא במגמת התגברות". אמר כהן.

יש לציין כי מחר צפוי השר להיפגש עם נשיאת הצלב האדום בג'נבה, בנוגע לדרישה לביקור אצל החטופים. שר החוץ עדכן כי 105 מדינות פרסמו בשבועות האחרונים הודעות תמיכה בישראל. 75 שיחות טלפוניות התקיימו בינו לשרי חוץ מרחבי העולם. כמו כן, "סרט הזוועות", המציג את פשע המלחמה שביצעו חמאס, הוצג כבר ב- 44 נציגויות ישראליות ברחבי העולם, בחלק מהן יותר מפעם אחת, ונציגויות נוספות צפויות להציגו בימים הקרובים. ההקרנות מיועדות לחברי פרלמנט, מקבלי החלטות ומעצבי דעת קהל.

בנוגע לחטופים, כהן ציין כי הוחלט למנות את השגריר אלון רוט-שניר לתפקיד ממונה החטופים. על פי השר, מטרת התפקיד היא לרכז את הטיפול המדיני במשרד החוץ בנושא הזה ולעבוד בשיתוף פעולה עם גורמי המערכת האחרים שעוסקים בנושא. "נושא החטופים הוא אחד הכלים המרכזיים שנותנים למדינת ישראל כיום לגיטימציה להמשיך בלחימה. העולם מקבל את זה שישראל לא תעצור עד לשחרור כל החטופים. לא נפסיק להילחם עד שנחסל את חמאס ונחזיר את החטופים. בכל מפגש שאני מקיים עם שרי החוץ שאירחתי השתתפו משפחות של חטופים. כך גם בביקור שקיימתי במועצת הביטחון באו"ם, באיחוד האירופי בבריסל, וגם אל הפגישה מחר עם נשיאת הצלב האדום יצטרפו נציגי משפחות החטופים".

יש לציין כי עד כה היו שמונה מדינות שנקטו צעדים דיפלומטיים כנגד ישראל, וקראו חזרה לשגריר שלהן. המדובר בטורקיה, בוליביה, דרום אפריקה, ירדן, קולומביה, צ'ילה, הונדורס וצ'אד.

כהן אמר כי משרד החוץ פועל במטרה ששתיים או שלוש מקרב המדינות יחזירו את השגרירים כבר בימים או בשבועות הקרובים. "הלחץ של הצד השני על מדינות נוספות להחזיר שגרירים או לנתק יחסים ילך ויגבר כי המהלך הצבאי לא נמצא בשלבי סיום. לצורך כך הכנו רשימה של כ-13-14 מדינות מתנדנדות שאיתן אנחנו בקשר הדוק על מנת למנוע פגיעה ביחסים. מי שפועלים בנושא הזה הם מנכ"ל משרד החוץ, שר החוץ, ראש הממשלה ונשיא המדינה".

לדברי השר, בשיחות שמשרדו מקיים עם נציגי המדינות שמים דגש על הנושא ההומניטרי, "החלק של ההזדהות והזעזוע מהטבח של ה-7 באוקטובר מצטמצם. יש גם כאלה שמבקשים, לא באופן פומבי, חתירה להפסקת אש. משרד החוץ פועל מול מדינות אירופיות במטרה להקים מסדרון הומניטרי ימי לעזה, אשר יוכל להעביר ציוד, לאחר בדיקה ישראלית, בדרך הים לרצועה. מדובר במהלך שיכול להתחיל בזמן הקרוב ולהימשך גם לאחר תום הלחימה. בנוגע לבתי חולים, בימים אלו מוקם בית חולים של איחוד האמירויות ברפיח, הוקם בית חולים שדה מצרי בשטח רפיח המצרית, ובימים הקרובים צפויה להגיע ספינת בית חולים מצרפת. גם הצלב האדום מקים בית חולים שדה עבור תושבי עזה".

תגיות:אלי כהןמשרד החוץמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה