חדשות בארץ

מרגש: האם ילדה לפני המלחמה, האב הכריז על שם התינוקת בעזה

"שחר אורה, חיובי": מתוך הקרבות בעזה יואל הכריז על שם התינוקת שנולדה ממש לפני המלחמה והמתינה לאביה שיחזור. האם הנרגשת: "אורה זו שמחה, אורה זו תורה"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

ציפיה ויואל המתינו לרגע המאושר בו נולדה בתם. זה קרה ממש לפני שהחלה המלחמה והם המתינו למסיבה בה היו אמורים להעניק לה את שמה. אבל אז פרצה המלחמה ויואל, קצין לוחם, הוקפץ לגדוד.

ציפיה המתינה שיחזור, אבל האירוע התארך. "הסתובבנו בבדיקות, בטיפת חלב, בזמן שאין לה שם. לא ידעתי מה להגיד על השם לצוות שם", סיפרה.

אחרי ששה שבועות, יואל אותר בשדה הקרב והתבקש להכריז על השם. בהקלטת הקשר הצה"לי מתוך שדה הקרב ששודרה בחדשות 12 ניתן לשמוע את השיחה המרגשת, שבה הכריז על שמה. "היא הרגע התקשרה לדעת את השם, רוצה להגיד אותו?", שאל אחד החיילים. יואל השיב: "שחר אורה, חיובי".

הקלטת השיחה הגיעה לציפיה ואז היא החלה לבכות. "אחרי ששלחו לי את ההקלטה סכר הדמעות נפרץ. היה לי מאוד מרגש לשמוע אותו - אנחנו מדברים לרוב בוואטסאפ", הסבירה.

לפני המלחמה הם בחרו שם אחר, אבל ציפיה מסבירה כי הוחלט לשנות אותו בהתאם למצב. "כשהיא פרצה - הבנו שאנחנו צריכים שם משמעותי יותר, שמתאים לימים האלה. החבר'ה מהגדוד הציעו לו את השם שחר אורה".

"אורה זו שמחה, אורה זו תורה!", סיכמה. "קמנו בשמחת תורה לבוקר שחור. אנחנו מתפללים שהתינוקת המתוקה שלנו תקום תמיד לשחר של אורה, ושתבשר את גאולתן של ישראל".

 

תגיות:לידהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה