חדשות בעולם

מדאיג: סטודנטים בהרווארד הפגינו נגד ישראל וקראו לבצע "אינתיפאדה"

בתיעוד נראים סטודנטים באוניברסיטה עורכים הפגנה של ממש וקוראים למהפכה, תוך שהם מרתיעים עוברים ושבים. הכרוז הרים את ידיו באוויר וקרא בסיסמאות קצרות "לבצע עוד אינתיפאדה בישראל", תוך שהקהל חוזר אחריו. הנשיא הרצוג דורש לטפל בהם

אוניברסיטת הרווארד (צילום: shutterstock)אוניברסיטת הרווארד (צילום: shutterstock)
אא

בתיעוד מדאיג שרץ ברשתות החברתיות נראית קבוצת סטודנטים באוניברסיטת הרווארד המוכרת בארה"ב, שבה מרצים בין היתר גם יהודים, כשהם מפגינים נגד ישראל ברחבת האוניברסיטה. הסטודנטים קראו: "אינתיפאדה, מהפכה!", והרתיעו עוברים ושבים.

התיעוד נחשף מתוך מכונית שעברה ברחבה של המוסד האקדמי. הסטודנטים התאספו סביב פסלו של מקים האוניברסיטה, ג'ון הרווארד, שנחשב לסמל שלה. מתחתיו עמד כרוז, הרים את ידיו באוויר וקרא בסיסמאות קצרות "לבצע עוד אינתיפאדה בישראל". הקהל חזר אחר אמירותיו וקרא: "יש רק פתרון אחד: מהפכה!", ו-"מתחו קו ברור, אינתיפאדה!".

כידוע, מתחילת המלחמה מתעוררות מחאות פרו-פלסטיניות במכללות בארה"ב. סטודנטים יהודים ספגו אמירות אנטישמיות.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שיגר בימים האחרונים מכתב חירום לנשיאות האוניברסיטאות במדינה ודרש לטפל בתומכים במעשי ארגון הטרור חמאס. "האירועים בקמפוסים אינם דיון, אלא ביזוי המוסד האוניברסיטאי וחילול עקרונותיו הבסיסיים. איך ייתכן שלמי שתומכים, מעודדים, מסבירים ומאדירים את מעשי הזוועות של החמאס יהיה מקום במוסד אקדמי כלשהו? או בכלל - בעולם התרבותי והנאור".

עוד הוסיף: "כולנו יודעים שאידיאולוגיות מרושעות אשר מכוונות כלפי יהודים תמיד מאותתות על קריסה אינטלקטואלית רחבה הרבה יותר. האירועים שאנו עדים להם הם אינם איום כלפי סטודנטים יהודים בלבד, אלא כלפי עצם קיומם הבריא של המוסדות החיוניים לתרבות האנושית שלנו, ובמילים אחרות - זהו איום על האנושות עצמה".

המכתב של הרצוג נשלח לכ-700 מכללות, אוניברסיטאות ומוסדות אחרים ברחבי המדינה.

תגיות:אינתיפאדהסטודנטיםארה"בהרווארד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה